Fastligger uden nr. plade
Fra : Kruen [6920]

Dato : 19-02-08 20:12

Hvordan er reglerne for at have en uindregistreret campingvogn
stående på en campingplads?
Jeg har set nogle der har en grøn nr. plade monteret, hvor får
man fat i sådan en?

Mvh Kruen (kommende fastligger)

Fra : Jørgen L.

Dato : 19-02-08 23:20

> [...]
> stående på en campingplads?
> Jeg har set nogle der har en grøn nr. plade monteret, hvor får

Den får du på campingpladsen

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : peter

Dato : 19-02-08 22:27

On 19 Feb., 23:19, "Jørgen L." <nomail.nos...@noemail.nono> wrote:

> [...]
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
> LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2720, 2650 og GPS 12. Garmin 2610 & 2650 til salg

Nåååå, får og får, det er nu vist så meget sagt.
Men du kan købe den på campingspladsen.
Koster første gang ca 500 kr og derefter 190 årligt.
Den grønne plade er nu opligatorisk for alle fastliggervogne, også dem
med registeringsnummerplade på.
Jeg tror dog ikke at alle campingspladser er lige opmærksomme på denne
nyregel for pladerne.
Det er lidt sværrere at få opklaret hvorfor og hvad pengene går til,
vistnok bl.a. noget med forsikring. pladen bliver din ejendom og
følger dig på evt. andre campingpladser.
Peter Hansen
Esbjerg
www.cykelmotion.com

Fra : Robert

Dato : 20-02-08 09:06

ID-pladen inkl. årsmærke koster 380 kr. Årsmærket for 2008 er rødt

Har man ID-pladen koster årsmærket 150 kr.

Den grønne ID-plade er kun obligatorisk for vogne, der ikke er indregistret
efter færdselsloven, dvs. som ikke har nummerplade på.

Fastliggercampingvogne, der står på samme enhedsplads på campingpladsen i et
helt kalenderår skal også være forsynet med et årsmærke, også selv om
campingvognen har en almindelig nummerplade.

Fastliggervogne med almindelige nummerplader og som flyttes fra
sommerenhedspladsen (evt. blot til campingpladsens areal til vintercamping
eller vinteropbevaring) skal ikke have et årsmærke.

Disse regler er ikke nye.

Pengene går til Campingrådets kontrolfunktion i forbindelse med
enhedspladsernes indretning og benyttelse, kravene til campingvognenes
mobilitet og sikring af ID-ordningen. Campingrådets kontrolfunktion er en
del af den aftale, der er indgået mellem Skov- og Naturstyrelsen, og
udspringer af reglerne i Campingreglementet.

Ja, det er korrekt. Rejser man fra en campingplads til en anden, bliver den
grønne ID-plade bare siddende på campingvognen. Husk blot at den grønne
plade ikke erstatter den almindelig nummerplader, når vognen skal flyttes
fra en campingplads til en anden. Har campingvognen kun den grønne ID-plade
må campingvognen ikke køre på vejene.

Mvh
campingfatter

Fra : Jens

Dato : 21-02-08 14:22

"Robert" <no@mail.com> wrote in message

> [...]
> flyttes fra en campingplads til en anden. Har campingvognen kun den grønne
> ID-plade må campingvognen ikke køre på vejene.

Stadig lidt uklart i mit hoved: Er den "grønne" plade det samme som det du
kalder et "årsmærke" - eller er det to forskellige ting ?

/Jens

Fra : Robert

Dato : 21-02-08 14:54

> Stadig lidt uklart i mit hoved: Er den "grønne" plade det samme som det du
> kalder et "årsmærke" - eller er det to forskellige ting ?

Den grønne plade eller ID-pladen som den også kaldes, er en grøn plade med
et løbenummer. Og det er på den grønne plade at årsmærket skal påklæbes.

Mvh
Robert

Fra : Kruen [6920]

Dato : 20-02-08 16:25

Jeg siger tusind tak for svarene.
Det var rart at få det slået fast.
Mvh Kruen

Fra : Knud

Dato : 20-02-08 19:42

Hej Kruen
"Kruen [6920]" <kruens@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stående på en campingplads?
> Jeg har set nogle der har en grøn nr. plade monteret, hvor får

Du kan læse denne side
http://www.campingraadet.dk/content.99.130.0open=10 om du er fastligger
eller vagabond, så gælder disse regler.
Var det ikke en ide at købe en sommerhusgrund? Så kunne du jo få dit
eget slot.
Mvh Knud

Fra : Gamle

Dato : 20-02-08 20:26

Knud wrote:
> Var det ikke en ide at købe en sommerhusgrund? Så kunne du jo få dit
> eget slot.

Var det det han spurgte om?

Torben

Fra : Knud

Dato : 20-02-08 20:47

"Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse
[snip]

> Torben

Ville du spørge om noget Torben?
Eller var det bare et godt råd?
Mvh Knud

Fra : Gamle

Dato : 20-02-08 20:58

Knud wrote:
> "Gamle" <torbenth@it.dk> skrev i en meddelelse
> [snip]

> Ville du spørge om noget Torben?
> Eller var det bare et godt råd?
> Mvh Knud

Ja

Mvh.
Torben

Fra : Knud

Dato : 22-02-08 17:38

> Ja
>
> Mvh.
> Torben

Tak, Torben.
Du er da godt nok en en klog mand
Gid mange vil drage nytte af dine kloge ord.
Man skal lede længe efter så klog en mand
Mvh Knud

Fra : Gamle

Dato : 22-02-08 18:53

Knud wrote:
> Tak, Torben.
> Du er da godt nok en en klog mand
> Gid mange vil drage nytte af dine kloge ord.
> Man skal lede længe efter så klog en mand

Nej Nud.
Man behøver bare kigge dine indlæg igennem.

Mvh.
Torben