Pløkker
Fra : Jens

Dato : 19-02-08 19:47

Hej

Jeg har mistet min pløkpose til mit Ventura fortelt, 250m dybde, Amål=950.

Er der nogen der ved hvor mange henholdsvis græskantspløkker og de røde
plastpløkke der skal bruges til dette telt?

Mvh
Jens

Fra : SB

Dato : 19-02-08 21:21

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der ved hvor mange henholdsvis græskantspløkker og de røde
> plastpløkke der skal bruges til dette telt?

Kommer vel lidt an på om du også har pløkke i læstykket under campingvognen
og om du vil have pløkke til ekstra stormsikring
Mit går der ca 30 til af hver, men det er et forum og er 3,5 m i dybden.
De sælges i poser af 10 stk. og lidt ekstra skader aldrig, jeg ville nok
købe 2 x 40 stk, så dyre er de heller ikke
hvis du også har haft dit snor og de der elestik/gummidimser man sætter i
under vindiuerne til de ekstra pløkke man bruger i blæsvejr, så husk dem
også

Søren

Fra : ls

Dato : 23-02-08 16:43

> [...]
>
> Er der nogen der ved hvor mange henholdsvis græskantspløkker og de røde
> plastpløkke der skal bruges til dette telt?

Sikkert et lidt dårligt svar for jeg kender ikke antallet men som det er
nævnt så er de røde plastpløkke ikke så dyre så jeg har en pose fuld og et
par poser nye ekstra. De bøjer let hvis de rammer en sten eller jorden er
hård så der går gerne et par stykker til hver gang vi stiller op.
Så antallet skal være rigeligt hvis du kan bruge det til noget

vh
LS

Fra : T. Hartung

Dato : 03-03-08 18:28

"ls" <ar_fjern_go.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>de røde plastpløkke ikke så dyre så jeg har en pose fuld og et par poser
>nye ekstra. De bøjer let hvis de rammer en sten eller jorden er hård så der
>går gerne et par stykker til hver gang vi stiller op.

Du kan let rette de bøjede røde pløkker op igen.

Smid dem en spand med varmt og lad dem stå i ca. 5 min - så bliver de bløde
og de rettes op med hænderne -spidsen dog med en flad tang.

--
mvh.
T. Hartung

Fra : ls

Dato : 03-03-08 22:56

"T. Hartung" <T.Hartung@NOmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Smid dem en spand med varmt og lad dem stå i ca. 5 min - så bliver de
> bløde og de rettes op med hænderne -spidsen dog med en flad tang.

joo det er nok rigtigt men til den lave pris de koster gider jeg ikke ofre
for meget tid på dem. Jeg bruger dem så længe de kan slås i jorden og så er
det yt. Jeg tror jeg gav mellem 20 og 30 kr for 10 stk sidst. Det er vist
en 4 år siden hvor jeg købte 2-3 poser og det har strukket sig til nu.

Desuden gider jeg ikke bruge en gummihammer og min gode gamle lægtehammer
knalder også hovedet af pløkkene engang imellem

Så for en 10-20 kr om året på pløkke kan jeg vel ikke tillade mig at bruge
mere end 4 minutter på at rette dem op og det kan jeg sq ikke nå hvis der
også skal camperes

vh
LS

Fra : Johnny

Dato : 03-03-08 19:11

> [...]
>
> Er der nogen der ved hvor mange henholdsvis græskantspløkker og de røde
> plastpløkke der skal bruges til dette telt?

Jeg har lige fået mit nye fortelt (A975) og til den er det 46 røde pløkker
med

Mvh
Johnny