Spørgsmål til Comfort 2923 centralfyr
Fra : Tommy T - Odense

Dato : 10-02-08 00:03

Hej i gruppen.
Min Cabby har pludselig fået den ide at springe sikringen i cantralfyret.
Det er en 1 Amp. sikring til styring af fyret.

Er der nogen som har erfaring med dette problem eller har en ide om hvor jeg
skal søge?

Mvh Tommy T - Odense

--
Hvis Du møder nogen uden et smil på læben, så stik dem et af dine!
http://www.tommy-t.webbyen.dk - Min egen hjemmeside

Fra : Knud

Dato : 11-02-08 18:21

Hej Toomy
"Tommy T - Odense" <tommy[bindestreg]t@webspeed(dot)dk> skrev i en
meddelelse news:47ae3134$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej i gruppen.
> Min Cabby har pludselig fået den ide at springe sikringen i
> cantralfyret. Det er en 1 Amp. sikring til styring af fyret.

Tror du må skifte til en ny vogn.
Prøv en ny KABE
En KABE plejer ikke at springe sikringerne.
Bare et godt råd.
Mvh Knud

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-02-08 02:03

"Knud" <manden-i-syd@mand.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>>
> Tror du må skifte til en ny vogn.
> Prøv en ny KABE
> En KABE plejer ikke at springe sikringerne.

Nej men de er grimme og dårlig bygget

Hjalp det måske Tommy, næ men det gjorde
--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-02-08 02:13

"Jørgen L." <nomail.nospam@noemail.nono> skrev i en meddelelse
> "Knud" <manden-i-syd@mand.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej men de er grimme og dårlig bygget
>
> Hjalp det måske Tommy, næ men det gjorde dit indlæg heller ikke.

her kom så det rigtige indlæg.

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-02-08 02:10

> [...]
> Det er en 1 Amp. sikring til styring af fyret.
>
> Er der nogen som har erfaring med dette problem eller har en ide om hvor

Hej Tommy.

Et gæt kunne være din vandpumpe, hvis det er den type hvor du har en 12V
pumpe sidende i et skab kan du skilde stikket af fra pumpen og se om den
stadig brænder sikring, det er stort set det eneste bruger lidt strøm på 12V
siden, og fyret tager ikke skade af at køre uden pumpe, det gør det jo når
det skal lave varmt vand .

Ellers kan det også være noget på kontrol boksen/printet. i så fald prøv kun
at starte på gas eller kun på 230v

Jeg håber du finder ud af det

skriv tilbage med hvad du evt finder ud af.

Fra : Tommy T - Odense

Dato : 12-02-08 23:57

> [...]
> når det skal lave varmt vand .
>
> Ellers kan det også være noget på kontrol boksen/printet. i så fald prøv

Hej Jørgen.
Tak for din mail og din støtte, man kan somme tider overraskes over folks
humor eller mangel på samme.

Min vandpumpe har ikke forbindelse til varmeanlægget og kører fint. Den har
sin egen 5Amp sikring i sikringsskabet.

Fyret styres af 12 volt og skal have denne 1Amp sikring for at starte
overhovedet, så der er ingen varme på skidtet, hverken på gas eller på
elpatron.
Hvis vejret er fint i weekenden prøver jeg at måle det hele igennem og eller
har jeg tid hos en campingmand om 14 dage.

Jeg prøver, og skal nok lægge en melding hvis jeg finder fejlen.

Mvh Tommy T - Odense

Fra : Jørgen L.

Dato : 13-02-08 00:03

> [...]
> eller har jeg tid hos en campingmand om 14 dage.
>
> Jeg prøver, og skal nok lægge en melding hvis jeg finder fejlen.

Selv tak.

Jeg tror du misforstår mig.

Det er ikke vandpumpen til ferskvandet men til transport rundt i dine varme
rør.

Men fyret skulle kunne starte og lave varmt vand til vandhanen, altså hvis
det var din cirkulationspumpe der var i stykker, og det kan det ikke
formoder jeg ???

Fra : Tommy T - Odense

Dato : 13-02-08 00:16

From: "Jørgen L." <nomail.nospam@noemail.nono>
> Jeg tror du misforstår mig.
> Det er ikke vandpumpen til ferskvandet men til transport rundt i dine
> varme rør.

Hej igen.
Ok du mente cirkulationspumpen. Den var slukket så det skulle ikke være den
der laver ravage, men jeg checker op på det i weekenden.
Du hører nærmere.

Tak for nu og godnat.
Mvh Tommy