Afmontering af vandvarmer.
Fra : XS1100

Dato : 07-02-08 11:51

Hej gruppe.
Min vandvarmer i autocamperen er gået i stykker. Når jeg tænder for vand i
camperen drypper det kraftigt fra vandvarmeren, resultat ingen vand i
camperen. Derfor vil jeg afmontere vandet og køre det udenom vandvarmeren,
for senere at demontere varmeren og sætte en ny i. Men jeg har et problem:

Jeg kan kun finde tilgang af koldt vand til varmeren, ikke det varme
afgangsrør og så gasrøret. Der må da nødvendigvis være et rør til både koldt
og varmt vand, hvorfor kan jeg ikke finde det andet rør. Er der noget jeg
har overset, eller er der noget jeg ikke ved. Vandvarmeren er en gammel
junkers fra 1980 gennemstrømsvandvarmer.
Mvh
Jarl
--
XS1100

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-02-08 08:08

"XS1100" <no@email.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> noget jeg har overset, eller er der noget jeg ikke ved. Vandvarmeren er en
> gammel junkers fra 1980 gennemstrømsvandvarmer.

Jeg kender ikke lige ovenstående - men vær opmærksom på at det muligvis kan
lade sig gøre kun at købe indmaden til varmeren. Det gør operationen noget
billigere end hvis man skifter hele enheden.

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : XS1100

Dato : 08-02-08 09:19

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til 5 personer, tv-antenne, 42.000 kr. inkl. nysynet og indreg. i dit navn
Hej og tak.
Bilen er importeret fra Tyskland for få år siden og kører derfor med det
tyske gasanlæg. Så må jeg hellere kombinere en ferie i Tyskland, med en tur
på værksted.
Mvh
Jarl

Fra : Eg Egemarke

Dato : 08-02-08 12:26

XS1100 skrev:
> [...]
> tyske gasanlæg. Så må jeg hellere kombinere en ferie i Tyskland, med en tur

Hvor stort tryk er der på dit tyske gas anlæg og hvordan klare du det
med gas flasker der skal byttes ??

MvH Eg

www.autocamperudlejningen.dk Så er ferien reddet....

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-02-08 13:43

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvor stort tryk er der på dit tyske gas anlæg og hvordan klare du det med
> gas flasker der skal byttes ??

Nu kan jeg ikke svare på XS1100´s vegne - men på mine egne. Jeg har kørt med
tyske gasflasker i 10 år, og klarer mig fint - min tegnedreng er 50 kr.
tungere hver gang jeg har byttet en flaske. Byttede en i mandags for 105 kr.
i Tyskland. Min gasflaske til terassevarmeren er endnu dansk - den kostede
155 kr. (plusminus et par kroner) i Bilka.