Ubuntu og wireless - glemmer opsætning (WP~
Fra : Jan Birk

Dato : 05-03-08 19:16

Jeg sætter netværket gennem:

System -> Administration -> Network

Her sætter jeg SSID, Password Type og Password til nettet.

Hvis jeg slukker maskinen og tænder igen, er Password Typen ændret til
WPA istedet for WPA2.... med manglende netværk til følge.

(Det sker også selvom jeg gemmer opsætningen med et navn).

Nogle gode ide'er?

Pft

/Jan

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 05-03-08 19:26

Jan Birk <jan.birk@invalid.domain.null> wrote:

> Her sætter jeg SSID, Password Type og Password til nettet.
> (Det sker også selvom jeg gemmer opsætningen med et navn).

Hvad sker der hvis du sætter dit accespoint til at broadcaste SSID?

Med venlig hilsen / Best regards
Allan Willems Joergensen

"I think that's a lot of buffalo-bagels." -- Col. Potter

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-03-08 20:45

Jan Birk skrev den 05-03-2008 19:16:
> [...]
> WPA istedet for WPA2.... med manglende netværk til følge.
>
> (Det sker også selvom jeg gemmer opsætningen med et navn).

Er både WPA og WPA2 aktive på din router? Prøv at slå WPA fra.

Fra : Jan Birk

Dato : 07-03-08 07:30

> Er både WPA og WPA2 aktive på din router? Prøv at slå WPA fra.

Nej, kun WPA2 er aktiv.

/Jan

Fra : Mogens Dybæk Christ~

Dato : 08-03-08 10:53

Jan Birk <jan.birk@invalid.domain.null> writes:

> Nej, kun WPA2 er aktiv.
>
> /Jan

Ved ikke om du kan bruge disse informationer, væg selv.

Jeg har et Asus WL107G-kort. Fungerer ikke pænt med network manager i
Gnome/Ubuntu, men jeg har sat konfigurationen til mit hjemmenet ind i
/etc/network/interfaces som vist i
https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/RalinkRT2500. Min
Ubuntu 7.10 er downgraded til den gamle driver som på 6.06. Det virker
hver gang jeg tænder maskinen hjemme.

For at koble på fremmede net har jeg compileret den utility der fulgte
med kortet. Ubuntus network manager bruger jeg ikke.

--
Mogens Dybæk Christensen
e-mail mdc at mail dot tele dot dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 06-03-08 06:23

Den Wed, 05 Mar 2008 19:16:00 +0100 skrev Jan Birk:

> Nogle gode ide'er?

Sæt det op manuelt.

Thomas Jensen, Horsens