Gemme opsætning af desktop
Fra : Henrik Hartig

Dato : 27-02-08 08:00

Hejsa
Jeg bruger Ubuntu 7.10
Jeg vil gerne gemme mit konsole-vindue og de faner jeg laver i konsolen,
således at konsolen vil forblive på skrivebordet når jeg genstarter
maskinen. Hvordan gør jeg det?
/henrik

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-02-08 08:58

Henrik Hartig skrev:

> Jeg bruger Ubuntu 7.10
> Jeg vil gerne gemme mit konsole-vindue og de faner jeg laver
> i konsolen, således at konsolen vil forblive på skrivebordet
> når jeg genstarter maskinen.

Kan det mon hjælpe med System -> Preferences -> Sessions og så sætte
hak i 'Automatically remember running applications when logging out',
evt. kombineret med gconf-editor: / -> apps -> gnome-session ->
options -> auto_save_sessions = 1.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Henrik Hartig

Dato : 27-02-08 09:45

Klaus Alexander Seistrup wrote:
> [...]
> hak i 'Automatically remember running applications when logging out',
> evt. kombineret med gconf-editor: / -> apps -> gnome-session ->

Hej Klaus
Det var lige det der skulle til!
Tak for hjælpen og ha' en fortsat go' dag
/henrik