Ubuntu stopper ved 82%
Fra : Sten Axelsen

Dato : 26-02-08 21:33

Hej

Jeg har fået en CD med Ubuntu.
Først indlæser jeg CD'en.
Derefter klikker jeg på Install.
Det går godt lige indtil den når "Sætter apt op". "Gennemsøger filspejlet".
Det er ved 82%.
Så sker der intet. - Overhovedet intet mere.
Hvad skal jeg gøre.

Mvh
Sten Axelsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-02-08 22:28

Sten Axelsen wrote:

> Det går godt lige indtil den når "Sætter apt op". "Gennemsøger
> filspejlet". Det er ved 82%.
> Så sker der intet. - Overhovedet intet mere. Hvad skal jeg gøre.

Det kan være en læsefejl på CDen. Prøv at downloade et ISO image fra
www.ubuntu.com og brænd en ny kopi.

--
Jesper Lund

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 27-02-08 00:44

Den Tue, 26 Feb 2008 21:32:57 +0100 skrev Sten Axelsen:

> [...]
> filspejlet". Det er ved 82%.
> Så sker der intet. - Overhovedet intet mere. Hvad skal jeg gøre.

Er du sikker på at der er forbindelse til internettet?

Karl Erik.

http://www.ranunkelvej.com

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-02-08 10:56

Karl Erik Christensen wrote:

> Er du sikker på at der er forbindelse til internettet?

Med hvilket formål?

Jesper Poulsen

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 27-02-08 11:59

Jesper Poulsen wrote:

> Med hvilket formål?

Meldingen sagde jo "Gennemsøger filspejlet".
Måske er der valgt updatering ved installationen. Det vil sikkert
bevirke at der søges efter filer på både cd'en og nettet. Men når der er
bootet fra cd'en er nettet ikke oppe; det betyder at når søgningen på
cd'en er færdig, går installatiionen i stå. Men der burde komme en
advarsel om at nettet mangler.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 27-02-08 08:12

> Det går godt lige indtil den når "Sætter apt op". "Gennemsøger filspejlet".
> Det er ved 82%.
> Så sker der intet. - Overhovedet intet mere.
> Hvad skal jeg gøre.

Havde en maskine der stoppede ved XX procent hver gang. Det viste sig at
være en defekt RAM. Skiftede RAMen ud og det hele virkede fint.

Prøv evt. at bruge menu punktet - Memory test - på installations CDen.

/Jan

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 27-02-08 20:17

Jan Birk wrote:

> [...]
> være en defekt RAM. Skiftede RAMen ud og det hele virkede fint.
>
> Prøv evt. at bruge menu punktet - Memory test - på installations CDen.

eller cd-test

Fra : Jan Birk

Dato : 28-02-08 19:47

> eller cd-test

Ja, men CD'en i dette tilfælde virkede

/Jan

Fra : Uffe Bakmand

Dato : 10-04-08 15:18

Et tosset spørgsmål
Hvor længe har du ventet, altså ved de 82%?
Jeg mener at huske noget med en installation af en linux der altid
stod meget lang tid ved 82% men trods alt fortsatte efter lang tid.

Gammelt indlæg jeg svarer på, så du er nok kommet videre?
Men jeg kunne ikke lade være da de 82% var ret sammenfaldende.

Mvh
Uffe