Slette fil med ugyldigt filnavn
Fra : lars02355@gmail.com

Dato : 23-02-08 06:19

Mit phpbb2 installation har været hacket og i den forbindelse er der
placeret en fil der hedder
mims - this is why i\'m hot.mp3
i et bibliotek.

Hvis jeg prøver at slette eller omdøbe filen i et ftpprogram får jeg
beskeden 550 Prohibited file name: /www/cacdddhe/mims - this is why i
\'m hot.mp3 el lign. Bibliotket hvor filen ligger kan heller ikke
slettes så længe filen er der.

Webhotellet er FreeBSD 4.9. Jeg har ikke shelleadgang kun ftp.

Nogen tips til at få fjernet filen ?

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 23-02-08 14:22

lars02355@gmail.com wrote:
> [...]
> slettes så længe filen er der.
>
> Webhotellet er FreeBSD 4.9. Jeg har ikke shelleadgang kun ftp.

Hvilken ftp client logger du ind med ? Jeg synes nogen gang ncftp er
lidt bedre, da man her kan file-name-complete med TAB tasten - men om
det virker, ved jeg ikke.

Jørn

Fra : Kent Friis

Dato : 23-02-08 14:27

Den Sat, 23 Feb 2008 14:21:31 +0100 skrev Jørn Hundebøll:

> Hvilken ftp client logger du ind med ? Jeg synes nogen gang ncftp er
> lidt bedre, da man her kan file-name-complete med TAB tasten - men om
> det virker, ved jeg ikke.

550 kommer fra serveren.

Mvh
Kent

Fra : Kent Friis

Dato : 23-02-08 14:29

Den Sat, 23 Feb 2008 05:19:27 -0800 (PST) skrev lars02355@gmail.com:
> [...]
> slettes så længe filen er der.
>
> Webhotellet er FreeBSD 4.9. Jeg har ikke shelleadgang kun ftp.

Har du adgang til at upload'e dine egne PHP-scripts? Så burde du
kunne upload'e et script der sletter filen.

Mvh
Kent

Fra : lars02355@gmail.com

Dato : 23-02-08 06:47

Smart med tab-tasten, men det virker ikke her.
Der kommer samme fejlmeddelelse

Fra : lars02355@gmail.com

Dato : 23-02-08 06:54

Ja jeg har adgang til at udføre phpscripts.

Men mon ikke serveren giver samme svar ?

Fra : Kent Friis

Dato : 23-02-08 15:55

Den Sat, 23 Feb 2008 05:53:46 -0800 (PST) skrev lars02355@gmail.com:
> Ja jeg har adgang til at udføre phpscripts.
>
> Men mon ikke serveren giver samme svar ?

Det er FTP-serveren der brokker sig, ikke OS'et. PHP scriptet
involverer ikke FTP-serveren (udover at det skal uploades).

Mvh
Kent

Fra : lars02355@gmail.com

Dato : 23-02-08 06:54

Ja jeg har adgang til phpscripts.

Hvad skal der stå i phpfilen ?

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 23-02-08 15:33

lars wrote :

> Hvad skal der stå i phpfilen ?

En der havde et lignende problem og løste det:
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 23-02-08 15:51

lars02355@gmail.com wrote:
> [...]
> slettes så længe filen er der.
>
> Webhotellet er FreeBSD 4.9. Jeg har ikke shelleadgang kun ftp.

I en normal shell kan man sætte anførselstegn (") omkring et filnavn med
special characters.
Har du prøvet at fjerne filen sådan:
delete "mims - this is why i\'m hot.mp3"

Med venlig hilsen
Jørgen Heesche

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 23-02-08 16:22

Jørgen Heesche wrote:
> lars02355@gmail.com wrote:
.... SKIP ...

> I en normal shell kan man sætte anførselstegn (") omkring et filnavn med
> special characters.
> Har du prøvet at fjerne filen sådan:
> delete "mims - this is why i\'m hot.mp3"

Hvis ikke det kan gøres sådan er det måske en mulighed at sætte en
backslash (\) foran alle det forkerte tegn:

Fra : fix

Dato : 24-02-08 22:56

"Jørgen Heesche" <heesche@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> ... SKIP ...

> Hvis ikke det kan gøres sådan er det måske en mulighed at sætte en
> backslash (\) foran alle det forkerte tegn:
> delete mims\ -\ this is why i\\\'m\ hot.mp3

eller måske:
delete "mims - this is why i??m hot.mp3"

finn

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-02-08 17:40

lars02355@gmail.com skrev den 23-02-2008 14:19:

> Nogen tips til at få fjernet filen ?

Prøv at tilgå folderen med Filezilla. Den kan lidt af hvert.

Fra : lars02355@gmail.com

Dato : 24-02-08 15:12

Jeg lavede et phpscript

<?php
unlink("mims - this is why i??m hot.mp3");
?>

hvilket slettede den ene fil.

Problemet er at den sidste fil
mims - this is why i\\\\\\\\'m hot.mp3
ikke kan slettes på denne måde eller de andre I har foreslået.

Jeg har dog ikke prøvet at sætte \ foran. Det giver vist ikke mening
her.

Fra : lars02355@gmail.com

Dato : 24-02-08 15:14

Rettelse:

Der stod

<?php
unlink("mims - this is why i\'m hot.mp3");
?>

i scriptet

Fra : lars02355@gmail.com

Dato : 24-02-08 15:25

Jeg fik slettet den sidste med

<?php

foreach (glob("*.mp3") as $filename) {
echo "$filename size " . filesize($filename) . "\n";
unlink($filename);
}

?>

Hurra !