USB til RS232
Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 19-02-08 16:16

Nogen der har erfaring med sådan nogle i en linux installation?
(specifikt ubuntu)

Skal bare have en der bliver vist direkte i /dev/ når den sluttes til.
Evt. ved hjælp af at installere en pakke, men heller ikke mere.

Fra : Peter Makholm

Dato : 19-02-08 16:40

Jesper Staun Hansen <jeshan@es.aau.dk> writes:

> Nogen der har erfaring med sådan nogle i en linux installation?

Ja, den jeg har virker bare. Den præsenterer sig som

Bus 001 Device 002: ID 067b:2303 Prolific Technology, Inc. PL2303 Serial Port

men det er bare den chip der sidder i.

//Makholm

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-02-08 19:07

On Tue, 19 Feb 2008 15:39:31 +0000, Peter Makholm <peter@makholm.net>
wrote:

>Ja, den jeg har virker bare. Den præsenterer sig som
>
> Bus 001 Device 002: ID 067b:2303 Prolific Technology, Inc. PL2303 Serial Port
>
>men det er bare den chip der sidder i.

Alle de USB - Seriel comvertere jeg har har haft, er opbyggede på
Prolific chip som PL-2303. Den burde være understøttet i din Linux
distribution, men ellers mener jeg tidligere at have hentet drivere på
http://www.prolific.com.tw/.

<mlr>

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 19-02-08 20:22

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> Prolific chip som PL-2303. Den burde være understøttet i din Linux
> distribution, men ellers mener jeg tidligere at have hentet drivere på

Perfekt. Vil kaste mig i snilde med denne nyerhvervede info.