2 netkort i linux maskine
Fra : Morten Graae

Dato : 18-02-08 06:09

Hejsa jeg har en linuxbox med fedora på.

Jeg har isat 2 netkort og routet dem til 2 forskellige netværk.

Mit problem er når jeg genstarter computeren så forsvinder et ene
netværk. (selvfølgelig det med den offentlige ipadresse på.)

jeg har brug setup funktionen til at opsætte ip+gateway+dns.

mhv.

Morten Graae
Bjergsnæsskolen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 18-02-08 14:13

Morten Graae wrote:
> [...]
> netværk. (selvfølgelig det med den offentlige ipadresse på.)
>
> jeg har brug setup funktionen til at opsætte ip+gateway+dns.

Hvis du kører System | Administration | Network skal begge netkort
sættes til at være aktive ved boot.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Morten Graae

Dato : 18-02-08 13:24

On 18 Feb., 14:12, Mogens Kjaer <m...@crc.dk> wrote:

> Hvis du kører System | Administration | Network skal begge netkort
> sættes til at være aktive ved boot.

kan det gøres fra commando promten - da jeg ikke bruger grafisk
interface

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-02-08 23:29

Morten Graae wrote:

> kan det gøres fra commando promten - da jeg ikke bruger grafisk
> interface

Istedet for den "officielle" metode kan du bare lave et script
i /etc/rc.den-runlevel-du-kører-i og bruge ifconfig, dhclient og route
efter behov.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 19-02-08 02:43

On Mon, 18 Feb 2008 12:23:49 -0800 (PST)
Morten Graae <morten.graae@gmail.com> wrote:

> kan det gøres fra commando promten - da jeg ikke bruger grafisk
> interface

system-config-network eller system-config-network-tui

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use