smb hastighed i ubuntu???
Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 13:54

Hej gruppe. har lige brug for lidt hjælp til at gennemskue dette:

Jeg har en fil liggende på min ubuntu server som jeg gerne vil flytte
til min nas server (d-link 313). Hertil bruger jeg min ubuntu laptop og
gnome commander (har også forsøgt med nautilus - men det gjorde som
ventet ingen forskel). Filen (400MB) flyttes som den skal men
overførslen tager ca 10-15 minutter.
Så prøver jeg for sjov på kærestens xp maskine igennem stifinder samme
transaktion tager her 2-3 minutter. Hvad kan jeg lige gøre bedre.
Jeg har forsøgt både kablet og trådløst netværk, men det gør heller
ingen forskel.
Jeg har ikke installeret noget specifikt til samba udover det som
standard bliver installeret med ubuntu (og som altså er nok til at jeg
kan udføre den ønskede overførsel) men er det måske alligevel her at der
mangler noget?

Pft. Jon

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 12-02-08 14:38

Jon Mørch (5592) wrote:
> [...]
> standard bliver installeret med ubuntu (og som altså er nok til at jeg
> kan udføre den ønskede overførsel) men er det måske alligevel her at der

Det skyldes egentlig nautilus: Prøv