mount viser ikke NFS mouns
Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-02-08 13:29

Jeg mener bestemt at huske, at mount uden parametre tidligere (også)
viste aktive NFS mounts, men det gør ingen af mine boxe mere, så enten
husker jeg galt, eller også er der en default, der er ændret mellem et
par versioner.

Er der et sted, jeg kan ændre den default tilbage igen?

-A
(Ubuntu Server 7.10, Linux 2.6.22-14)

Fra : Jesper Krogh

Dato : 12-02-08 17:32

I dk.edb.system.unix, skrev Asbjorn Hojmark:
> [...]
> viste aktive NFS mounts, men det gør ingen af mine boxe mere, så enten
> husker jeg galt, eller også er der en default, der er ændret mellem et

Sikker på at du har nogle mounts?

cat /proc/mounts

> Er der et sted, jeg kan ændre den default tilbage igen?
> -A
> (Ubuntu Server 7.10, Linux 2.6.22-14)

Den virker det også som det altid har gjort på.

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-02-08 18:59

On Tue, 12 Feb 2008 16:32:05 +0000 (UTC), Jesper Krogh
<jesper@krogh.cc> wrote:

> Sikker på at du har nogle mounts?

Ja, jeg bruger dem.

> [...]

| ah@sewer$ cat /proc/mounts | grep -i nfs
| sink:/media/brother1/Music /media/brothers/Music nfs rw,vers=3,rsize=262144,wsize=262144,hard,proto=tcp,timeo=600,retrans=2,sec=sys,addr=sink 0 0
| sink:/media/brother1/Fotoalbum /media/brothers/Fotoalbum nfs rw,vers=3,rsize=262144,wsize=262144,hard,proto=tcp,timeo=600,retrans=2,sec=sys,addr=sink 0 0
| sink:/media/privat1/Users /media/Users nfs rw,vers=3,rsize=262144,wsize=262144,hard,proto=tcp,timeo=600,retrans=2,sec=sys,addr=sink 0 0
| ah@sewer$

> Den virker det også som det altid har gjort på.

Som sagt ikke her:

| ah@sewer$ mount | grep -i nfs
| ah@sewer$ uname -a
| Linux sewer.hojmark.net 2.6.22-14-server #1 SMP Fri Feb 1 05:28:54 UTC 2008 i686 GNU/Linux
| ah@sewer$

-A

Fra : Jesper Krogh

Dato : 12-02-08 19:06

jk@cal$ mount | grep -c nfs
7
jk@cal$ uname -a
Linux cal 2.6.22-14-server #1 SMP Tue Dec 18 05:52:24 UTC 2007 x86_64
GNU/Linux

Der må være noget andet med dit system.

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-02-08 20:39

On Tue, 12 Feb 2008 18:06:24 +0000 (UTC), Jesper Krogh
<jesper@krogh.cc> wrote:

> Der må være noget andet med dit system.

Det er som sagt ikke kun et enkelt system.

Men til gengæld har jeg lige opdaget, at det kun er dem, der mountes
fra fstab, der opfører sig sådan. Hvis man mounter det manuelt, vises
det sjovt nok fint...

-A

Fra : Kent Friis

Dato : 12-02-08 21:07

Den Tue, 12 Feb 2008 20:39:09 +0100 skrev Asbjorn Hojmark:

> Det er som sagt ikke kun et enkelt system.
>
> Men til gengæld har jeg lige opdaget, at det kun er dem, der mountes
> fra fstab, der opfører sig sådan. Hvis man mounter det manuelt, vises
> det sjovt nok fint...

Rod i /etc/mtab?

Mvh
Kent

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-02-08 07:34

On 12 Feb 2008 20:06:33 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Rod i /etc/mtab?

Dunno. Den ser ud til at indeholde det output man normalt får fra
mount.

-A

Fra : Jesper Krogh

Dato : 12-02-08 21:14

> [...]
>
> Men til gengæld har jeg lige opdaget, at det kun er dem, der mountes
> fra fstab, der opfører sig sådan. Hvis man mounter det manuelt, vises

Hmm.. jeg mounter godtnok med autofs, så det er jo en tredie variant.

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-02-08 21:23

On Tue, 12 Feb 2008 20:14:09 +0000 (UTC)
Jesper Krogh <jesper@krogh.cc> wrote:

> Hmm.. jeg mounter godtnok med autofs, så det er jo en tredie
> variant.

Kunne det tænkes, at Ubuntu server mounter nfs shares med option n?
(betyder at det ikke skrives til mtab)

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-02-08 21:30

On Tue, 12 Feb 2008 20:39:09 +0100
Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Men til gengæld har jeg lige opdaget, at det kun er dem, der mountes
> fra fstab, der opfører sig sådan. Hvis man mounter det manuelt, vises
> det sjovt nok fint...

Er det denne bug, du er ramt af? (indeholder også en work-around)
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/sysvinit/+bug/44836

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-02-08 23:12

On Tue, 12 Feb 2008 21:30:10 +0100, Michael Rasmussen <mir@miras.org>
wrote:

> Er det denne bug, du er ramt af? (indeholder også en work-around)
> https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/sysvinit/+bug/44836

Could be. Det underlige er bare, at den er tusse-gammel, og jeg kan
ikke mindes at have set det før.

-A

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-02-08 23:35

On Tue, 12 Feb 2008 23:12:12 +0100
Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Could be. Det underlige er bare, at den er tusse-gammel, og jeg kan
> ikke mindes at have set det før.

Der er meldinger om, at den også optræder i Hardy, og har været
observeret helt tilbage på Dapper. Noget skræmmende, at den ikke er
fixet endnu!

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Morten K. Lennon

Dato : 13-02-08 09:51

On 2008-02-12, Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:
> Der er meldinger om, at den også optræder i Hardy, og har været
> observeret helt tilbage på Dapper. Noget skræmmende, at den ikke er
> fixet endnu!

Jeg har den på flere redhat systemmer (både rhel3 og 4).

--
Morten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-02-08 16:06

On Wed, 13 Feb 2008 08:50:48 +0000 (UTC)
"Morten K. Lennon" <mkne3r3424243243243@spam.gummiand.dk> wrote:

> Jeg har den på flere redhat systemmer (både rhel3 og 4).

Den er svjv todelt. nfs3 mountes, men vises ikke mounted. nfs4
mountes slet ikke - lidt surt, hvis man har root mounted via nfs4:-\

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen