Martin Jochimsen wrote: Thunderbird på skr~
Fra : Jørgen Heesche

Dato : 11-02-08 15:28

Dette sendes her fordi news.sslug.dk tilsyneladende pt. ikke kan
modtage mails. Håber Martin ser det her.

Martin Jochimsen wrote:
> Hejsa
>
> Min emailkonto er ikke uendelig stor, så jeg har brug for at få
arkiveret mine gamle emails. Jeg har fundet udaf, at jeg ikke længere
har brug for emails fra 2004 og 05!
> Kender nogen et trick til, hvordan jeg kan gemme eller pakke en del
af mine emails? Jeg vil nemlig helst undgå at skulle slette de emails
for at få plads.
> Jeg bruger IMAP i Thunderbird 2.0.0.6 og Ubuntu 7.10.

Opret i 'Local Folders' en oldmail-folder.
Flyt èt års mails fra Inbox til oldmail.
Nu kan filen oldmail:
/home/<user>/.thunderbird/c1kylx4x.default/Mail/'Local Folder'/oldmail
under et passende navn kopieres til et backupmedie, og foldereren
oldmail kan tømmes.
Gentag processen for hvert år.
Årsfilerne kan reloades til oldmail.

Se også: