rsync eller firewall-problem
Fra : Morten Christensen

Dato : 10-02-08 15:17

Vi har en backup-server kørende, som modtager backup via rsync. Jeg har
ikke konfigureret den gamle maskine.

Nu skal jeg sætte en erstatnings-server op - Debian Etch. Jeg har
aflyttet de opsætninger over, jeg kan finde. Men der er ikke "hul
igennem" på port 873.
Hvis jeg telnetter fra en klient-maskine, som burde kunne gemme backup
på den
telnet 172.16.16.16 873
får jeg svaret
telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused

Hvis jeg forsøger med rsync
rsync /backupfiler root@172.16.16.16::rsyncconf
får jeg svaret
rsync: failed to connect to 172.16.16.16: Connection refused (111)
rsync error: error in socket OI (code 10) at clientserver.c(104
[sender=2.6.9]

/etc/services har en linie
rsync 873/tcp
i /etc/inetd.conf har jeg skrevet linien
rsync stream tcp nowait root /usr/bin/rsync rsyncd --daemon

Noget forholdsvis elementært mangler formodentlig med hvad ?

--
Morten Christensen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-02-08 15:51

Morten Christensen <mc@mc.sletmig.cx> writes:

>Noget forholdsvis elementært mangler formodentlig med hvad ?

Genstart at inetd?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Morten Christensen

Dato : 10-02-08 18:03

Klaus Ellegaard wrote:

> Genstart at inetd?

Ja - du har ret. Det er ihvertfald begyndt at fungere efter en genstart
af hele box'en. (Jeg er så også temmelig forvirret over kombinationen af
inetd og xinetd.)

Tak for hjælpen.

--
Morten Christensen