Virkelig sær usb
Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 09-02-08 00:34

Okay, prøver lige at forklare dette så down to ground som muligt, men
har selv svært ved at forstå det endnu.

Fulde specs (alt kan være relevant):
CPU
Intel Celeron M, 65nm, 533 MHz FSB, 1MB L2 cache. 1.46/1.50/1.60/ 1.73/
1.86/2.0GHz

BIOS
PnP, Supports ACPI 1.0b, 2.0a og 3.0

Chipset & hukommelse
SIS M672 + SIS 968
1 x SO-DIMM sokler for op til 2GB DDR2 533/667MHz

LCD Skærm
15.4" WXGA+ (16:10) Widescreen med en opløsning
på 1280 x 800 pixels.
Crystal-clear Technology.

Grafik
SIS M672+SIS 307ELV grafikkort med op til 256MB RAM delt med system
hukommelse.
Benytter PCI Express X16 bus.
DirectX(TM)9 kompatibelt.

CardReader
4 i 1 Cardreader til SD/MMC/MS/MS Pro kort.
Op til 480 Mbps hastighed
Boot funktion

Harddisk
2.5” 9.5mm IDE SATA harddisk 5400/7200rpm.
Understøtter SATA 2.0 (SATA 300).

CD-ROM / DVD
Slimdrive Combo DVD±RW drev.

Tilslutningsmuligheder - Venstre
1 x USB porte (USB 2.0)
1 x Headphone-out stik
1 x Microphone-in stik
1 x Cardreader til SD/MMC/MS/MS kort

Tilslutningsmuligheder - Højre
1 x Kensingnton Lock

Tilslutningsmuligheder - Bag
1 x Strømstik
1 x CRT port til ekstern skærm eller projector
1 x RJ-45 LAN 10/100 Mbit
3 x USB porte (USB 2.0)

Netværkskort
SIS191 10/100 Mbit

Trådløs Netværkskort
Mini-Card format
2 indbyggede antenner
IEEE 802.11 B/G (RT73 WLAN)
Knap for hurtig aktivering/deaktivering af Wlan

Tastatur
85/86/88-key med MS Windows funktionstaster
Ekstra funktioner som:
Standby/Dvale knap
Skift mellem CRT og LCD
Hæve/Sænke lysstyrke
Hæve/Sænke lydstyrke

Lyd og Lydkort
Realtek ALC662 5.1 lydkort.
Analog udgang til headset, forstærker, mm.
Analog indgang til mikrofon.
Digital udgang til forstærkere for optimal lydkvalitet
Azalia Audio i ”High Definition” standard
Indbyggede stereo højtalere

Strømstyring
Understøtter ACPI 2.0a, 3.0

Touchpad
Touchpad med scroll funktion.
Distro: Ubuntu 7.10

Test 1 Intet sat til bærbaren udover laderstik.
Resultat: Under boot skal jeg gentagende gange trykke på en vilkårlig
tast. Ved at fjerne quiet og splash fra boot, så kan jeg de det er ret
random steder den stopper ved forskellige services. Røv langsomt resultat.

Test 2 Ekstern usb tastetur sat til.
Resultat: Under boot skal jeg ikke trykke på nogle taster og booter
fejlfrit. Dog så hvis jeg vil benytte usbtasteturet i X, og holder en
tast nede er resultatet således:
osv. Hvis jeg dog bruger tasteturet på bærbaren, så smider den bare x'er
ind. Hvis jeg dog skifter over i en console på ctrl+alt+F1-F6 og bruger
usbtasteturet så er der ingen pause mellem "x'erne".

Nogen idéer?

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 09-02-08 13:21

On Sat, 2008-02-09 at 00:33 +0100, Jesper Staun Hansen wrote:
> Fulde specs (alt kan være relevant):

Eller også blot et link til dem:
http://www.sddata.dk/index.php?Content=model&modelId=31
(tryk på specifikatinoer)

> [...]
> tast. Ved at fjerne quiet og splash fra boot, så kan jeg de det er ret
> random steder den stopper ved forskellige services. Røv langsomt resultat.

Jeg oplever det samme på både Ubuntu, knoppix 5.1 og mepis 7.0 .... men
har ikke forsøgt at løse problemet, da grafik kortet ikke er
supporteret.

Derfor skal vesa driveren bruges, og den kan jeg kun få til at køre
1240x768 ... hvilket ikke ser godt ud.

Det trådløse netkort kan jeg kun tænde vha fn-f10

Zeptos bærbar fungere langt bedre.

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 27-02-08 12:09

Christian E. Lysel wrote:

> [...]
> 1240x768 ... hvilket ikke ser godt ud.
>
> Det trådløse netkort kan jeg kun tænde vha fn-f10

Der er en driver som er ganske god.

Fra : none

Dato : 11-02-08 06:55

Jesper Staun Hansen wrote:
> [...]
> ind. Hvis jeg dog skifter over i en console på ctrl+alt+F1-F6 og bruger
> usbtasteturet så er der ingen pause mellem "x'erne".

Har haft det samme problem med en Mybook bærbar, fandt aldrig ud af hvad
det var. Det var ligesom at den gik i suspend mode flere gange under boot.

--
thomas