Hvad er det med tcl?
Fra : Michael Zedeler

Dato : 07-02-08 23:29

Hej UNIX-brugere.

Her på det seneste er der kommet en masse indlæg om tcl. Jeg arbejdede
selv med sproget en gang i 1993, men blev aldrig rigtig glad for det.
Den underlige objective c-agtige syntaks og udvalget af funktioner
virkede ikke specielt appellerende.

Før den uundgåelige diskussion for og imod tcl starter, vil jeg blot
spørge: hvorfor er tcl tilsyneladende blevet mere populært på det seneste?

Jeg kan se at det stadigvæk bliver udviklet. Bevares - det gør oberon,
logo, oz og eiffel skam også, men dem hører man ikke noget til. Så
hvorfor tcl?

Mvh. Michael.

Fra : Kent Friis

Dato : 08-02-08 17:18

Den Thu, 07 Feb 2008 23:29:25 +0100 skrev Michael Zedeler:
> [...]
>
> Før den uundgåelige diskussion for og imod tcl starter, vil jeg blot
> spørge: hvorfor er tcl tilsyneladende blevet mere populært på det seneste?

Jeg har indtryk af det er en person der bliver ved med at stille
spørgsmål.

Jeg har iøvrigt selv brugt det til at lave et lille "start -> kør"
-agtigt program, fordi tcl/tk var det nemmeste at sætte sig ind i
til en hurtig GUI.

Mvh
Kent

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-02-08 19:34

On Thu, 07 Feb 2008 23:29:25 +0100, Michael wrote:

> Før den uundgåelige diskussion for og imod tcl starter, vil jeg blot
> spørge: hvorfor er tcl tilsyneladende blevet mere populært på det
> seneste?

Har du andre end "Hans", "John" og "JoeX" spørge om Tcl for nylig?

(Alle tre bruger tilfældigvis "Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138"
og skriver via Sunsite. "John" og "JoeX" hhv. "Hans" og "JoeX" skriver
ydermere fra de samme to IP-adresser).

Mvh.

--
"He who writes the code chooses the Adam Sjøgren
license, and anyone else is a whiner." asjo@koldfront.dk

Fra : Michael Zedeler

Dato : 09-02-08 23:37

Adam Sjøgren wrote:

> [...]
>
> (Alle tre bruger tilfældigvis "Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138"
> og skriver via Sunsite. "John" og "JoeX" hhv. "Hans" og "JoeX" skriver

Den slags undersøgte jeg ikke før jeg spurgte, men at dømme af svarene
på mit spørgsmål er antallet af tcl-tilhængere tilsyneladende meget
lille og jeg er åbenbart ikke gået glip af noget.

Mvh. Michael.