MS Windows
briani 27239
Er mine Ram PC4200?
Fra : Micky

Dato : 04-03-08 00:25

Jeg skal have købt 1GB Ram til konens bærbar pc. Men kan ikke finde ud
af hvilken type ram der er i den.

Har hentet Everest Home. Og den fortæller i menuen til venstre under
SPD at det er DDR2 667 MHz (333 MHz) Så det må være Hukommelse Timing
5.0-5-5-15.
Og hvis man kigger under Chipsæt i menuen, så står Hukommelse Timing
til 4T-4T-4T-12T

Der står ikke noget om det er PC4200 eller PC5300 eller noget helt
andet.

Har også prøvet programmet CPU-Z. Og under Memory står der 266 MHz og
Hukommelse Timing til 4.0-4-4-4-12-16
Men under SPD står der DDR2 Max Bandwidth PC2-5300 (333 MHz)

Håber der er nogle som kan fortælle mig, hvad er det for en type Ram
jeg skal have fat i?

/Micky

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-08 07:52

Micky wrote:
> [...]

Hvis du spørger i dk.edb.hardware, så har du svar i løbet af 10 minutter

mvh Ebbe

Fra : Micky

Dato : 04-03-08 08:18

Ebbe (7000) formulerede tirsdag:

> Hvis du spørger i dk.edb.hardware, så har du svar i løbet af 10 minutter
>
> mvh Ebbe

Tak for det.

/Micky

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-03-08 23:05

"Micky" <mickydk@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> 4T-4T-4T-12T
>
> Der står ikke noget om det er PC4200 eller PC5300 eller noget helt andet.

667 mhz ram er lig med pc5300.
En nem måde at finde ud af det på er ved at gå ind på edbpriser.dk
Spørg på pc4200 og du vil se, at de kører 533 mhz og pc5300 kører 667 mhz.

Kurt