MS Windows
briani 27239
Resize
Fra : Ulla

Dato : 02-03-08 23:52

Hej i gruppen

Kan nogen måske forklare mig hvorfor der er forskel på windows XP home
edition service pack 2 ?
Jeg har 2 bærbare begge med nævnte version men......
Den ene kan resize billeder den anden ikke.
Jeg går ind i Start>billeder>highlighter et billede>højreklikker>og der står
resize pictures -
men kun på den ene
VH Ulla

Fra : Pico

Dato : 03-03-08 00:10

Ulla wrote:
> [...]
> Den ene kan resize billeder den anden ikke.
> Jeg går ind i Start>billeder>highlighter et billede>højreklikker>og

Det er fordi du skal have Microsoft PowerToys for Windows XP og herunder
Image Resizer installeret, det har du så åbenbart ikke på den ene.
Du kan hente det her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/default.mspx?wt_svl=20404a&mg_id=20404b
--
MVH
Pico

Fra : -= JF =-

Dato : 03-03-08 00:55

Pico skrev:

> Det er fordi du skal have Microsoft PowerToys for Windows XP og herunder
> Image Resizer installeret, det har du så åbenbart ikke på den ene.

Nemlig
Men man behøver ikke at installere hele pakken. Man kan nøjes med at
plukke de funktioner man rent faktisk har brug for - og resizer er en af
dem jeg meget nødigt vil udvære!

--
Mvh. John

Fra : Pico

Dato : 03-03-08 22:43

-= JF =- wrote:

> Nemlig
> Men man behøver ikke at installere hele pakken. Man kan nøjes med at
> plukke de funktioner man rent faktisk har brug for - og resizer er en
> af dem jeg meget nødigt vil udvære!

Det var også det jeg mente, kan godt se jeg kunne have skrevet det bedre.-)
Selv har jeg kun installeret Resizer og TweakUI.
--
MVH
Pico

Fra : Rune

Dato : 04-03-08 14:21

-= JF =- skrev:
> [...]
> Men man behøver ikke at installere hele pakken. Man kan nøjes med at
> plukke de funktioner man rent faktisk har brug for - og resizer er en af

Alternativt kan man installere en god freeware billedbrowser, som denne
Faststone Image Viewer eller Faststone Photo Resiezer:

http://faststone.org/

Fra : emj

Dato : 04-03-08 15:05

Rune skrev:

>Alternativt kan man installere en god freeware billedbrowser, som denne
>Faststone Image Viewer eller Faststone Photo Resiezer:
>
>http://faststone.org/

det er da overhovedet ikke alternativer til MS Powertoys Imageresizer.
Desuden er der ikke behov for nogen billedbrowser, da den jo er
indbygget i Windows.
Hilsen emj

Fra : Ulla

Dato : 12-03-08 00:08

"Ulla" <ubirch@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men kun på den ene
> VH Ulla
>Hej - tak for hjælpen - det virker fint !

V H Ulla