MS Windows
briani 27239
Langsom harddisk
Fra : AN

Dato : 02-03-08 10:29

Hej gruppe

Min harddisk kører pludselig meget langsom, den overfører kun 4 mb/s hvor
den skulle kunne overfører 53mb/s, det er testet i Nero og Pcpitstop.com,
som også siger den er utrolig langsom.
Det er en sata disk helt ny installeret XP pro med sp2, og da den var
installeret virkede harddisken perfekt i test, også senere var der ingen
problemer, men pludselig en dag var alt så langsooomt.
Jeg har selvfølgelig renset med alt hvad der findes, ingen virus og ligger
bag en router med firewall.
Hvad kan det være der sænker hastigheden og overførsel på harddisken.
Har det noget med satadriveren at gøre??
Jeg installerede XP Pro sp2 uden at installere driver under installationen,
det vil sige den bruger den som ligger på sp2, skal jeg hente sata driveren
fra min bundkort CD og lave en diskette, som kan bruges under installationen
når den beder om sata/raid driver og trykke F6.???

Comp:
core2 2,4
2 GB ram
Asus P5B-E-Plus
Seagate sata 250GB 2 partioner C: 130GB med 50% fri plads og D: 104GB med
100% fri plads

Der må da være en måde at få hastigheden tilbage på.
Kan det være programmer som giver problemet??

Please lidt hjælp
Axel

Fra : Ole C

Dato : 02-03-08 11:04

AN skrev blandt andet:

> Der må da være en måde at få hastigheden tilbage på.

Kig i Enhedshåndtering>IDE ATA/ATAPI-controllere>Primær IDE-kanal under
Egenskaber>Avancerede indstillinger.
Der er måske sket noget, så den er skiftet til PIO-mode.

--
vh
Ole C

Fra : AN

Dato : 02-03-08 12:06

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kig i Enhedshåndtering>IDE ATA/ATAPI-controllere>Primær IDE-kanal under
> Egenskaber>Avancerede indstillinger.
> Der er måske sket noget, så den er skiftet til PIO-mode.

Det er en Sata disk,

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-08 17:01

AN wrote:
> [...]

Så havde jeg nok valgt: dk.edb.hardware.drev

Mvh Ebbe

Fra : Hans

Dato : 02-03-08 17:30

AN wrote:
> "Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en Sata disk,

Derfor kan den godt skifte til PIO, hvis der er kabel- eller diskfejl, alt
efter hvilken sydbro dit bundkort har.

Hans

Fra : Ole C

Dato : 02-03-08 19:21

Hans skrev blandt andet:

> Derfor kan den godt skifte til PIO, hvis der er kabel- eller
> diskfejl, alt efter hvilken sydbro dit bundkort har.

Nemlig

--
vh
Ole C