Kan ikke finde mit modem
Fra : Jesper Frehr

Dato : 16-07-01 10:10

Jeg har problemer med at finde mit modem. Har kørt fint på Internetet, men
en dag kunne den ikke ringe op og maskinen "hang". Nu prøver jeg så at
"fjerne" modemmet og så installere det igen. Jeg kan se på lysdioderne at
den kommunikerer med modemmet, men den "kan ikke finde nogen nye modemmer
tilsluttet". Har prøvet at skifte modem uden held.
Hvad er der sket? Er porten gået???

Jesper

Fra : Ralph

Dato : 16-07-01 11:51

Jesper Frehr wrote:

> [...]
> den kommunikerer med modemmet, men den "kan ikke finde nogen nye modemmer
> tilsluttet". Har prøvet at skifte modem uden held.

To(flere) muligheder:
Du har enten noget software som bliver inst. sammen med modemmet, det skal
fjernes inden du kan installere igen. (kontrolpanel/tilføj/fjern programmer)
Eller du har inst. modemmet som "Andre enheder" fjern dette i
kontrolpanel/system (det er den øverste med et udråbstegn som ikon)
Var der ingen CD/Diskette med da du købte modemmet, se efter setup.exe.
Eller prøv (ved en kammerat der ER på nettet) at hente den nyeste driver til
dit modem.
Ellers prøv at vælge et standardmodem og se om det så kører.

--
venligst
Ralph

Fra : JYK

Dato : 16-07-01 12:10

Fjern modem, opkaldskort og protokoller og re-boot.
Nu skulle din pc gerne selv finde ovenstående og inst. driverne dertil.
Indstil ligeledes tcp/ip mht. primær og sekundær dns (tror jeg nok det
hedder).

Jesper Y. Kristiansen

Fra : ab

Dato : 16-07-01 07:28

Har du kikket i den øverste kommodeskuffe ?

MVH ab