MS Windows
briani 27239
Vista på bærbar og trådløs netværk
Fra : Finn

Dato : 29-02-08 20:34

En Asus laptop med Vista Home Edition. Den kan se det trådløse netværk, men
ikke tilslutte det.

Har checket om opsætning mht. kryptering m.m. er korrekt. Haft også fjernet
alle andre netværk, slukket pc. Og tændt den men den kan stadig ikke
tilsluttes det trådløse netværk. Med kabel er der ingen problemer og i mit
eget netværk fungerer den ligeledes fint trådløst.

Andre pc kan sagtens tilslutte det trådløse netværk som Asus pc ikke kan nå.

Gode ideer efterlyses. Tak

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-03-08 00:19

"Finn" <No@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> i mit eget netværk fungerer den ligeledes fint trådløst.
>
> Andre pc kan sagtens tilslutte det trådløse netværk som Asus pc ikke kan

Er netkortet aktiveret? Via særlig knap eller tastekombination?

Kurt

Fra : Finn

Dato : 02-03-08 19:13

> Er netkortet aktiveret? Via særlig knap eller tastekombination?
>
> Kurt

Ja- Efter som den kan hopppe på mit netværk uden problemer
Det er kun ejerens eget netværk den ikke kan tilsluttes. Og resten af hans
pc-park kører fint i hans trådløse netværk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-03-08 22:05

> [...]
> Det er kun ejerens eget netværk den ikke kan tilsluttes. Og resten af hans
> pc-park kører fint i hans trådløse netværk

Jeg er et par gange stødt på et problem tilsvarende, hvor det viste sig, at
det var det indbyggede netkort og routeren, som ikke kunne lide hinanden.
Jeg prøvede så med et eksternt netkort, og så virkede det. En
utilfredsstillende løsning - men jeg kunne ikke finde på andet.

Kurt

Fra : john Doe

Dato : 03-03-08 14:47

endnu mere mystisk.
PC har været slukket i et døgn. Og nu vil den gerne !!???

Gider nogen fortælle mig hvad standarden er for at en cp skal være slukket
før ændringer i regdb åbenbart slår igennem. ?
12. 18 eller 24 timer ?????

Fra : JBJ

Dato : 03-03-08 22:58

"john Doe" <johnDoe@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Gider nogen fortælle mig hvad standarden er for at en cp skal være slukket
> før ændringer i regdb åbenbart slår igennem. ?

Hvad er det for et netkort? Havde en lignende oplevelse med en LG bærbar,
det viste sig at netkortet var defekt og det blev langsomt værre indtil en
dag kortet simpelthen stod af. Det var et kort lavet af MSI med Ralink chip.

JBJ