MS Windows
briani 27239
Mobilt bredbånd 3's Huawei modem på Vista
Fra : Jens

Dato : 27-02-08 08:40

Jeg kan ikke få 3's Huawei USB modem E270 til at virke på min Vista. Nogen
der har en løsning ?
Har hørt en fugl synge om at andre har tilsvarende problemer med modemmet på
Vista.

Har prøvet google, men der kommer ikke rigtigt noget op.

Skal firmware evt. opgraderes på modem ?

Jens

Fra : _

Dato : 27-02-08 11:43

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på Vista.
>
> Har prøvet google, men der kommer ikke rigtigt noget op.
>
> Skal firmware evt. opgraderes på modem ?

Mit kører - både på en pc med XP og på en anden pc med Vista... (har lige
opgraderet modem til 7 Mbps-versionen)

Fra : Ole Lund Jensen

Dato : 28-02-08 00:08

Jens wrote:
> [...]
> modemmet på Vista.
>
> Har prøvet google, men der kommer ikke rigtigt noget op.
>
> Skal firmware evt. opgraderes på modem ?

Jeg havde et lignende problem i starten ed mit E220. Det viste sig at
Anydvd konfliktede på en eller anden mærkelig måde med driver-
installationen v.h.a autorun funktionen. Efter at jeg disablede Anydvd,
installerede driveren fint, og det har kørt lige siden. Håber det kan
hjælpe dig.

mvh. Ole

Fra : JBJ

Dato : 28-02-08 02:23

"Ole Lund Jensen" <olj@olj.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> installationen v.h.a autorun funktionen. Efter at jeg disablede Anydvd,
> installerede driveren fint, og det har kørt lige siden. Håber det kan

Så vidt jeg har forstået det kommer der nogle drivere i marts der løser det
problem, men indtil da virker dit modem ikke på Vista. Jeg har lige læst det
på nettet,

http://mobilsiden.dk/?aId=4220

Citat fra siden:

Teleselskabet 3's mobile usb-baserede datamodem, Huawei E220, er nu
Viats-klar.

Det kræver dog, at man lægger vejen forbi den lokale 3-butik. Her skal "den
indre" software i E220 opdateres. Opdateringen er gratis.

Vi har tidligere beskrevet, hvordan den bredbåndsopkobling, som 3 lige nu
markedsfører massivt, ikke kunne køre Vista.

Håber det hjælper:)

JBJ

Fra : Jens

Dato : 28-02-08 09:06

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Vi har tidligere beskrevet, hvordan den bredbåndsopkobling, som 3 lige nu
> markedsfører massivt, ikke kunne køre Vista.

Hej JBJ,

Desværre nej, jeg har >ikke< et E220 modem (det kan max køre 3 Mbit/s). Jeg
har et E270 og det bør i flg. Huawei kunne køre på Vista.... Jeg kan bare
ikke få det til det...

Jens

Fra : Jens

Dato : 28-02-08 09:10

> [...]
> installationen v.h.a autorun funktionen. Efter at jeg disablede Anydvd,
> installerede driveren fint, og det har kørt lige siden. Håber det kan

Jeg har desværre ikke AnyDVD på min computer

Jens