MS Windows
briani 27239
32 vs. 64 bit XP
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 26-02-08 09:44

Hej

Hvornår vælger man 64 bit XP?? Er det udelukkende hardware bestemt?

Stef

Fra : Frandsen

Dato : 27-02-08 09:31

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Hvornår vælger man 64 bit XP?? Er det udelukkende hardware bestemt?

Det gør man, når chip set/CPU understøtter 64bit, og man har brug for mere
end 4GB RAM og/eller har brug for 64bit programmer.

Ellers er der vel ingen grund til at gå 64bit?

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 27-02-08 09:52

Frandsen wrote:
> Ellers er der vel ingen grund til at gå 64bit?

Jeg har kun prøvet 64 bit i Linux.

Der kan man opleve at programmer kompileret til
64 bit kører måske 30% hurtigere end når man
kører de samme programmer under 32 bit.

Formentlig på grund af at man har flere registre
til rådighed når man kører i 64 bit mode.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Frandsen

Dato : 28-02-08 09:35

"Mogens Kjaer" <mk@crc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kører de samme programmer under 32 bit.
>
> Formentlig på grund af at man har flere registre
> til rådighed når man kører i 64 bit mode.

Sikkert, derfor skrev jeg også, hvis han havde 64bit programmer. Jeg kender
ikke nogen, der lige rekompilerer deres købte windows programmer til 64bit

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 27-02-08 22:25

> Det gør man, når chip set/CPU understøtter 64bit, og man har brug for mere
> end 4GB RAM og/eller har brug for 64bit programmer.
>
> Ellers er der vel ingen grund til at gå 64bit?

Ok, har købt en quad cpu og ville jo godt ha så meget ud af processoren som
muligt.

Stef

Fra : Frandsen

Dato : 28-02-08 09:33

> Ok, har købt en quad cpu og ville jo godt ha så meget ud af processoren
> som muligt.

Nåh okay, men 64bit udnytter den ikke mere af den grund