MS Windows
briani 27239
W95 til Vista
Fra : J W Nielsen

Dato : 24-02-08 19:23

Hej...
Har fået et lille problem på halsen:
En kollega har købt en ny PC (på tide...) med Windows Vista og har spurgt om
jeg vil overføre nogle forskellige filer (dokumenter, billeder, regneark),
som nu ligger på hans W95-maskine..
Umiddelbart kan jeg ikke rigtig finde en løsning på dette: 95'eren har et
diskettedrev og et 56k modem... Dette giver jo ikke rigtig nogen kontakt til
Vista-pc'en.
Har I et forslag til løsning?

Mvh Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 19:45

On Sun, 24 Feb 2008 19:23:24 +0100, "J W Nielsen"
<jorgen@fjern5nielsen.dk> wrote:

> [...]
>diskettedrev og et 56k modem... Dette giver jo ikke rigtig nogen kontakt til

Flyt harddisken rent fysisk fra den gamle til den nye pc, luk låget og
lad ham selv finde hvad han skal bruge Den gamle disk vil dukke op
som nyt drevbogstav.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-02-08 19:50

> [...]

> Flyt harddisken rent fysisk fra den gamle til den nye pc, luk låget og
> lad ham selv finde hvad han skal bruge Den gamle disk vil dukke op

I det tilfælle at der ikke er en ledig plads eller ledig IDE port, køb et
USB
kabinet og smid harddisken der i. Virker også hvis den nyindkøbte pd er en
bærbar Har endnu ikke oplevet problemer med den løsning. Sådan en
tingest,
valgt fordi den var den letteste for mig at finde og den butik der er i
fleste byer.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1667505318&n=496908102&pn=674363071

mvh
Henning

Fra : Ham selv

Dato : 24-02-08 19:56

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i meddelelsen

> [...]
> tingest,
> valgt fordi den var den letteste for mig at finde og den butik der er i

og så har han derefter en disk til at lave backup på - eller hvad han nu kan
finde på at bruge den til

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 24-02-08 21:35

Henning Præstegaard skrev bl.a.:

> Sådan en tingest, valgt fordi den var den letteste for mig at finde og
> den butik der er i fleste byer.
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=1667505318&n=496908102&pn=674363071

Hvad vil det sige at harddisken skal være "jumpet" som "Master", som der
står på thansens webside? Hvordan gør man det?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - alias www.hamigen.dk

Fra : Max

Dato : 24-02-08 22:09

Hej Jørgen

> Hvad vil det sige at harddisken skal være "jumpet" som "Master", som
> der står på thansens webside? Hvordan gør man det?

At de jumpers der er bag i harddisken er sat til at harddisken skal være
master. Det er vist på harddisken hvordan disse jumpers skal sidde for
at harddisken kan køre som master, slave eller cable select. Da den
omtalte harddisk har kørt som systemdisk før er den allerede sat som
master disk.

--
Mvh Max

Fra : -= JF =-

Dato : 24-02-08 20:23

J W Nielsen skrev:

> Har I et forslag til løsning?

Jeg ville nok smække en ekstra HD i den, og så flytte det hele over i
løbet af et øjeblik!

--
Mvh. John

Fra : -= JF =-

Dato : 24-02-08 20:26

-= JF =- skrev:

> Jeg ville nok smække en ekstra HD i den, og så flytte det hele over i
> løbet af et øjeblik!

Hva' dælen!
Da jeg svarede kl. 20:23 var der ingen svar på Nielsens spørgsmål.
Nu ser jeg at der var ikke mindre end tre svar som alle er mindst en
halv time gamle.
Strange!

--
Mvh. John

Fra : JBJ

Dato : 25-02-08 00:30

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> [...]
> Mvh. John
>
> The only reason I would take up exercising is
> so that I could hear heavy breathing again.

Ikke så sørt i vista, den er elendig til at opdatere:( Gølder også NG -
pokkers tastatur der var den med æ og ø igen:(

JBJ

Fra : Laziter [9440]

Dato : 25-02-08 00:43

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke så sørt i vista, den er elendig til at opdatere:( Gølder også NG -
> pokkers tastatur der var den med æ og ø igen:(

Hvad ævler du om?
Jeg oplevet langt hurtigere opdatering i Vista end jeg gjorde med XP.
Jeg ved ikke hvad du har gjort ved din Vista, men min kører upåklageligt,
ikke et eneste crash endnu.
Ok der er måske enkelte af mine "gamle" programmer der ikke helt vil som jeg
vil, men det giver mig nu ikke grund til at skifte.
Der findes som regel alternativer der kan løse det problem, ofte endda
gratis.

Hvad angår NG's så er det op til den server man er meldt til.
Nogle er langsommere end andre, men når først man har afsendt sin besked så
er det altså ude af whatever O/S man benytter og dermed kan det ikke hænges
ud for langsom opførsel.

Mvh
Benjamin

Fra : J W Nielsen

Dato : 24-02-08 21:21

Hej igen...
Tak for jeres meget konstruktive forslag...
Jeg tror ikke der er pladsproblemer mht. at flytte harddisken over i det nye
kabinet - Omvendt kunne jeg egentlig godt selv bruge sådan et USB-kabinet
som THansen sælger (så kunne jeg jo lige låne det ud først !!!) - til noget
backup.

Mvh Jørgen