MS Windows
briani 27239
blokere en url?
Fra : Göran Wennerström

Dato : 24-02-08 16:44

Hej.

Kan man blokere en internetadresse ved at tilføje en nøgle i reg. databasen?
Om ja, så hvordan?

Er det andre måder at gøre det på, uden at installere noget?

Venlig hilsen Göran

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 24-02-08 19:34

"Göran Wennerström" <gw@post.olivant.fo> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Kan man blokere en internetadresse ved at tilføje en nøgle i reg.
> databasen? Om ja, så hvordan?
>
> Er det andre måder at gøre det på, uden at installere noget?

Hvis det er internet explorer du bruger tror jeg du kan gå ind i
funktioner>internetindstillinger>sikkerhed>usikre websteder>websteder og
klik så på tilføj, og skriv adressen der.
Ved ikke om det er det som du søger.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Göran Wennerström

Dato : 24-02-08 19:49

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> wrote

> Hvis det er internet explorer du bruger tror jeg du kan gå ind i
> funktioner>internetindstillinger>sikkerhed>usikre websteder>websteder og
> klik så på tilføj, og skriv adressen der.
> Ved ikke om det er det som du søger.

Hej, og tak for svar.

Jeg bruger nyeste ie7., med opdateringer.

Jeg har prøvet dette som du foreslår før, men der kom aligevel bannere og
andre ting fra siden, men ikke ren tekst.

Venlig hilsen Göran.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 24-02-08 20:04

Göran Wennerström wrote :

> Kan man blokere en internetadresse ved at tilføje en nøgle i reg. databasen?
> Om ja, så hvordan?
>
> Er det andre måder at gøre det på, uden at installere noget?

Man kan tilføje url'en til hosts-filen i
c:\windows\system32\drivers\etc og sætte den til 127.0.0.1 - dette
bruges hvis man f.eks. vil slippe af med bestemte reklamer.
http://www.mvps.org/winhelp2002/
Det indtastede i hosts-filen skal så være adressen på serveren uden
diverse mappe-navne og protokol-angivelser. F.eks. skal ovenstående
indtastes som "www.mvps.org".

hosts-filen bruges - i lighed med DNS - til at omsætte url'er til
IP-adresser, så denne "spærring" kan jo omgås hvis man i stedet for
url'en bare indtaster IP-adressen for den pågældende side.

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".

Fra : Göran Wennerström

Dato : 24-02-08 21:21

"Klaus Jørgensen" <kj@no.spam> wrote

> Man kan tilføje url'en til hosts-filen i c:\windows\system32\drivers\etc
> og sætte den til 127.0.0.1 - dette bruges hvis man f.eks. vil slippe af
> med bestemte reklamer.

Jeg har prøvet alle mulige kombenationer, men får dette ikke at virke.

Dette er indholdet af min "host", hvad skal jeg skrive om jeg skal blokere
www.dr.dk for eksempel?

Tak igen, Göran.

# Copyright (c) 1993-2006 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

127.0.0.1 localhost
::1 localhost

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 24-02-08 21:47

Göran Wennerström wrote :
> "Klaus Jørgensen" <kj@no.spam> wrote

> Jeg har prøvet alle mulige kombenationer, men får dette ikke at virke.
>
> Dette er indholdet af min "host", hvad skal jeg skrive om jeg skal blokere
> www.dr.dk for eksempel?

"127.0.0.1 localhost" skal altid være der. Under den indsætter du så de
url'er du vil blokere:

127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 www.dr.dk

Lige netop med DR skal du så lige være opmærksom på at de også bruger
"dr.dk" så den indsætter du også på sin egen linie.

127.0.0.1 dr.dk

Fra : Göran Wennerström

Dato : 24-02-08 22:29

"Klaus Jørgensen" <kj@no.spam> wrote

> 127.0.0.1 localhost
> 127.0.0.1 www.dr.dk

Super, tak, nu virker det

> Lige netop med DR skal du så lige være opmærksom på at de også bruger
> "dr.dk" så den indsætter du også på sin egen linie.

Det var nu ikke dr jeg ville være fri for, men tak for oplysningen om www.

Tak for hjælpen, Göran.

Fra : Peter Larsen

Dato : 24-02-08 21:19