MS Windows
briani 27239
Ompartionere partion med Vista på
Fra : Michael Sørensen

Dato : 24-02-08 15:54

Jeg har en PC med en 500 GB harddisk og den er partioneret til 480 GB + 20
GB.
Jeg vil gerne have 480 GB disken om partioneret til måske 100 GB, plus et
par ekstra partioner.

Hvordan gør jeg lige det når det er system disken og Vista ligger derpå?.
Jeg har en anden disk hvor der kan Ghostes til, men min Ghost virker ikke
under Vista.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Per

Dato : 24-02-08 15:56

Michael Sørensen wrote:
> Jeg har en PC med en 500 GB harddisk og den er partioneret til 480 GB
> + 20 GB.
> Jeg vil gerne have 480 GB disken om partioneret til måske 100 GB,
> plus et par ekstra partioner.

Administrer - diskhåndtering - formindsk diskenhed.

Meget simpelt under Vista...

Du kan sagtens formindske dit systemdrev og så oprette en ny partition
efterfølgende med den overskydende plads.

/Per

Fra : Ham selv

Dato : 24-02-08 16:16

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Du kan sagtens formindske dit systemdrev og så oprette en ny partition
> efterfølgende med den overskydende plads.

Og så lige to tillægsspørgsmål: Virker skidtet så ganske som det plejer, for
på XP kostede det da så hut jeg visker en reinstall, eller husker jeg
forkert?

Hamselv

Fra : Michael Sørensen

Dato : 24-02-08 16:48

Ham selv skrev :
> [...]
> for
> på XP kostede det da så hut jeg visker en reinstall, eller husker jeg

Virker fint her !

På XP kunne du ghoste dig til en mindre partion eller bruge PartionMagic
eller ligende.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Ham selv

Dato : 24-02-08 17:00

"Michael Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i meddelelsen

> Virker fint her !
>
> På XP kunne du ghoste dig til en mindre partion eller bruge PartionMagic
> eller ligende.
> --
> Med venlig hilsen
>
> Michael Lund Sørensen
> www.milux.dk
> www.gromit.dk/dvd

klasse - så er det der skal ske på konens vista-dyr. takker

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-02-08 12:29

Ham selv skrev:

> Og så lige to tillægsspørgsmål: Virker skidtet så ganske som det plejer, for
> på XP kostede det da så hut jeg visker en reinstall, eller husker jeg
> forkert?

Man kan ikke i ren XP formindske et drev uden at slette og
genoprette det. Hvis man gør det med systemdrevet, er man nødt
til at geninstallere.

Derimiod kan man ved alle systemer pudse et program som f.eks.
Partition Magic på harddisken. Det arbejder uafhængigt af XP og
kan formindste også et systemdrev uden at ødelægge noget.

--
Bertel

Fra : Ham selv

Dato : 25-02-08 13:09

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Partition Magic på harddisken. Det arbejder uafhængigt af XP og
> kan formindste også et systemdrev uden at ødelægge noget.

Fint nok - men hvad med Vista?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-02-08 13:10

Ham selv skrev:

> Fint nok - men hvad med Vista?

Hvad med Pers forklaring?

--
Bertel

Fra : Michael Sørensen

Dato : 24-02-08 16:46

Per skrev :

> Administrer - diskhåndtering - formindsk diskenhed.
>
> Meget simpelt under Vista...
>
> Du kan sagtens formindske dit systemdrev og så oprette en ny partition
> efterfølgende med den overskydende plads.

Super Hurtigt svar der virker (næsten) perfekt.
Jeg fik partionen ned på 250 GB og det kan jeg leve med.

1000 Tak!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : JBJ

Dato : 25-02-08 00:54

> [...]
> Jeg har en anden disk hvor der kan Ghostes til, men min Ghost virker ikke

Paragon Harddisk manager virker på samme måde som partion magic gjorde,
mener faktisk det er samme program med en lidt anden overflade(GUI):) Ver.
8.5 virker fint med Vista og giver også mulighed for at lave et Image og
boot medie:)

JBJ