MS Windows
briani 27239
Jeg har problemer med at installere Win XP~
Fra : ATN

Dato : 23-02-08 23:54

Hej
Jeg har købt en windows xp mediacenter, jeg ville installere på min pc.
Desværre går der et eller andet glat undervejs, så den ikke installere
f.eks. Explorer eller Outlook Express.

Et godt stykke inde i installationen - efter jeg har skiftet til dick 2,
stopper den og kommer med følgende besked:

Please insert the Compact Dick labeled "Windows XP Professional Service Pack
2 CD" into your CD-ROM drive (E:) and then click OK.

Der fulgte ikke en CD med dette navn med min lille pakke af cd'er men keg
har en der hedder:

"Windows XP Media Center Edition - Updates for version 2005"

Jeg prøver denne cd og følgende besked kommer op:

"Some files on Windows XP Professional Service Pack 2 CD are needed.
Insert Windows XP Professional Service Pack 2 CD into the drive selected,
and then click OK.
Copy files from:
E:\i386"

Jeg trykker cancel og installationen fortsætter.

Maskinen genstarter og windows er nu installeret - eller sådan ser det ud!
Der mangler internet explorer og outlook express. Prøver jeg at ligge et
link over via mit USB-stick, siger den at den ikke ved hvilket program der
skal åbne filen.
Der ligger både en mappe der hedder "explorer" og "outlook express" i mappen
med programmer, men begge mapper er tomme.

Jeg prøver så at starte min cd der hedder:
"Windows XP Media Center Edition - Updates for version 2005"

Men følgende besked kommer frem:
MCInstaller.exe - Unable To Locate Component
This application has failed to start because SPCLIENT.dll was not found.
Reinstalling tha application may fix this problem.

HJÆLP! Hvad gør jeg for at få det hele til at virke?

Mvh
Anders

Fra : Bjarne Chr

Dato : 24-02-08 00:05

"ATN" <junk@xotminusdette.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Pack
> 2 CD" into your CD-ROM drive (E:) and then click OK.

Ja det er noget knold, med xp mediacenter
man skal putte CD nr.1 i igen når den ber om Nr.2
mvh -Bc

Fra : Bjarne Chr

Dato : 24-02-08 00:14

> [...]
> Reinstalling tha application may fix this problem.
>
> HJÆLP! Hvad gør jeg for at få det hele til at virke?

Fremgangsmåde ved installation af Windows XP MCE 2005;

Start med at indsætte CD1, hvorefter der kan bootes på CD'en
som ved almindelige Windows XP installation.
Under installation spørger Windows Installationsprogrammet efter CD2,
hvorefter man skal skifte CD til CD2.
Når installation er ved at være færdig, spørger den efter ?Service Pack 2?
CD?en.
CD'en der indeholder Service Pack 2, er CD1, hvorfor CD1 skal isættes igen.
Herefter skulle Installationsprogrammet gerne færdiggøre installationen,
hvorefter man kan installere de nødvendige drivere med mere.
Efter installation af drivere, skal Windows fuldt opdateres via
windowsupdate.
SÃ¥ skal de sidste 2 CD'er installeres.
Først skal Windows Update CD'en køres.
Denne CD installerer Rollup2 opdateringen til Windows.
Herefter skal CD'en med Windows sprogpakken installeres.
Det er vigtigt at dette gøres efter at alle andre komponenter er
installeret.
Efter installation af sprogpakken er installationen af Windows XP MCE
færdiggjort,

--
med venlig hilsen
Bc

Fra : ATN

Dato : 24-02-08 08:42

"Bjarne Chr" skrev:

> [...]
> installeret.
> Efter installation af sprogpakken er installationen af Windows XP MCE

Hvor er det STORT.
Tusinde tak for hjælpen. Jeg skylder vist en øl

(Og flot gjort af Microsoft!)

Mvh
Anders

Fra : Bjarne Chr

Dato : 24-02-08 09:50

> Hvor er det STORT.
> Tusinde tak for hjælpen. Jeg skylder vist en øl
>
> (Og flot gjort af Microsoft!)
>
> Mvh
> Anders
Jamen skål da