MS Windows
briani 27239
Vista genstarter - og genstarter - og . .~
Fra : Peter

Dato : 21-02-08 15:57

Når Vista starter kommer der en meddelelse på skærmen der siger at:

"Computeren er i gang med opdatering 3 af 3 - 0% udført"

Det står der lidt, - hvorefter computeren genstarter.

Derefter gentager det hele sig !

Nogen bud?

Mange hilsener / Peter

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-02-08 16:58

"Peter" <lappa@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> "Computeren er i gang med opdatering 3 af 3 - 0% udført"
>
> Det står der lidt, - hvorefter computeren genstarter.

Følg med her

http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowForum.aspx?ForumID=1992&SiteID=17

Hvis du kikker de 2 store fora (om stage 3 of 3) igennem, vil du kunne se op
til flere forskellige løsnings forslag.

Den sikre er at boote op på din Vista dvd, vælge system repair, og gå
tilbage 1,2 eller 3 restore points. Derefter disable automatisk update,
indtil MS får løst problemet.

Hvis du ingen restore points har, så skal du ud i noget pilleri, med rename
af filer o.s.v. Check lige i første omgang om det ikke virker med restore
points, og ellers læse fora, eller skriv her igen, så skal jeg prøve at
forklare hvad der skal til (Selv om jeg stadig arbejder på at få min op)
Hvis du skal ud i pilleri, vil jeg _kraftigt_ anbefale at du laver et image
af din Vista partition.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-02-08 17:12

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message

> [...]
>
> Den sikre er at boote op på din Vista dvd, vælge system repair, og gå
> tilbage 1,2 eller 3 restore points. Derefter disable automatisk update,

Altså forsøge indtil du får fat i et restore point der ikke giver fejl.

Hvis du ikke har nogen Vista DVD (altså f.eks kun et factory recovery
dvd/partition), har MS givet nogle hjemmesider lov til at distribuere en
DVD, hvorfra man kan køre repair.

Hvis du får brug for en sådan, står det i omtalte diskutions grupper, hvor
dvd'en kan hentes. Tilsyneladende er hoved hjemmesiden med dvd
distributionen forsvundet (nogle mener p.g.a overbelastning), men den skulle
altså stadig være tilgængelig som torrent via en anden side (som du også kan
læse dig frem til)

Det mest mystiske er at MS indtil nu, intet har meldt ud om fejlen
offentligt (så vidt jeg ved)

Bjarne K.

Fra : Peter

Dato : 21-02-08 18:46

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse

> [...]

Klip

> Det mest mystiske er at MS indtil nu, intet har meldt ud om fejlen
> offentligt (så vidt jeg ved)

> Med venlig hilsen
>
> Bjarne K.

Takker

Min maskine er ret ny, så jeg valgte at genstarte.
Nu har jeg så opdateret maskinen fuldt ud - uden at fejlen kom igen.

Flere interessante synspunkter i øvrigt på "TechNet".

Tak igen / Peter

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-02-08 18:56

> Min maskine er ret ny, så jeg valgte at genstarte.
> Nu har jeg så opdateret maskinen fuldt ud - uden at fejlen kom igen.
>
> Flere interessante synspunkter i øvrigt på "TechNet".
>
> Tak igen / Peter

Ja, tror de har valgt at fjerne de "onde" opdateringer langt om længe. Havde
også fået min op at køre, med pilfinger metoden, hvorefter jeg lige skulle
prøve en update, med det resultat, at den gik i dørken igen. Jeg havde dog
heldigvis et image jeg kunne trille tilbage.

Bjarne K.

Fra : JBJ

Dato : 21-02-08 20:54

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i meddelelsen

> [...]
> skulle prøve en update, med det resultat, at den gik i dørken igen. Jeg
> havde dog heldigvis et image jeg kunne trille tilbage.

Kunne du ikke smide et link til den DVD:)

Det kunne være meget rart for os andre som kun sidder med en latterlig
recovery DVD. Jeg formoder den duer til al restore og ikke kun fordi man har
været udsat for "ondsindede opdateringer":)

JBJ

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-02-08 21:26

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> recovery DVD. Jeg formoder den duer til al restore og ikke kun fordi man
> har været udsat for "ondsindede opdateringer":)

Det ser forresten ud til at den omtalte hjemmeside er oppe igen.

Validiteten af de omtalte filer er ikke afprøvet, andet end at jeg ved, at
der er noget af downloade, og at det er denne hjemmeside der henvises til
fra omtalte forum. Den fylder 120mb, og man skal selvfølgelig huske at
brænde den som en iso, og ikke bare som en datafil. CD burde jo forøvrigt
være nok.

http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/

Jeg ved heller ikke om det er muligt at skifte sprog, som det er på den
originale Vista install cd.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-02-08 21:35

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/
>
> Jeg ved heller ikke om det er muligt at skifte sprog, som det er på den

Jeg glemmer heletiden at få det hele med

Inden der downloades, så læs lige hvilke funktioner der er med og hvilke der
er udeladt, så man ikke tror man sitter med en fuld erstatning for en Vista
DVD.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 22-02-08 23:56

> [...]
>
> "Computeren er i gang med opdatering 3 af 3 - 0% udført"
>
> Det står der lidt, - hvorefter computeren genstarter.

Her ca 10 dage efter at problemene opstår,er der så kommet et officeiel
løsning, hvis andre skulle have problemet

http://support.microsoft.com/kb/949358

Flovt Miscrosoft flovt.

Bjarne K.