MS Windows
briani 27239
Format - reinstall - hvad med updates?
Fra : ___P.Sir

Dato : 20-02-08 17:32

Jeg skal til at geninstallere XP på en ny harddisk. Har selvfølgelig gemt
alle dokumentfiler, og har alle systemfiler klar til geninstallering.
Men hvad med de mange updates til XP som er kommet i tidens løb? Min cd er
jo kun med SP2. FIndes resten et eller andet sted, så man kan installere
dem på en gang i stedet for at auto update skal finde dem allesammen igen,
downloade og installere dem en efter en?
Søren

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-02-08 17:41

On Wed, 20 Feb 2008 17:32:22 +0100, "___P.Sir"
<remove_pbs@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>dem på en gang i stedet for at auto update skal finde dem allesammen igen,
>downloade og installere dem en efter en?
Du kan vha. denne http://wud.jcarle.com/ hente div. windows/microsoft
updates hjem på det sprog du nu måtte ønske (Blandt dem der er til
rådighed)

/Hans

Fra : Peter

Dato : 21-02-08 01:07

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem på en gang i stedet for at auto update skal finde dem allesammen igen,
> downloade og installere dem en efter en?

Hvis du vil installere den nye Win XP fra en cd, kan du ikke bruge system
filer til ret meget, da de også indeholder oplysninger om al den software du
tidligere havde installeret, så alt, drivere, software og Windows update
skal installeres igen.
Det eneste du faktisk kan gemme er dokumenter og billeder, samt med anden
software, Outlook Express data.

Ønsker du at genetablere din gamle harddisk på en ny harddisk, skal du lave
et image af den gamle, med f.eks. Ghost og bagefter restore det image på den
nye. Så får du alt med - også updates.

PeterB

Fra : ___P.Sir

Dato : 21-02-08 13:11

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lave et image af den gamle, med f.eks. Ghost og bagefter restore det image
> på den nye. Så får du alt med - også updates.

Nej du misforstår mig altså. Jeg ønsker IKKE at lave et image af nuværende c
drev. Det trænger til at ryddes op, hvilket jeg gør af og til, med et eller
to års mellemrum. Kører så dejligt hurtigt, når man nyinstallerer det hele
forfra.
Og denne gang på ny hurtigere harddisk! Men det jeg efterlyser er bare at
kunne installere alle xp opdateringerne PÅ EN GANG, fremfor at den selv skal
til at finde dem igen via update funtionen, hvilket jo tager et stykke tid.
For på cd`en er jo kun op til sp2, så alt derefter skal ind igen...
Søren

Fra : Peter

Dato : 21-02-08 13:34

> [...]
> stykke tid.
> For på cd`en er jo kun op til sp2, så alt derefter skal ind igen...

OK - Du kan finde de fleste her:
http://www.softwarepatch.com/windows/index.html

PeterB

Fra : Peter