MS Windows
briani 27239
lyden er gået i stykker
Fra : Jørgen

Dato : 19-02-08 23:59

Jeg har en ACER PC M1100
Jeg har sat Windows XP i den.
Der medfulgte Realtek HD Audio Manager.
Lyden var meget god i mine højttalere, men i dag købte jeg et par wireless
hovedtelefoner og forsøgte at slutte dem til hovedtelefonindgangen på
forsiden. Det lød skrækkeligt. Det var ubrugeligt.

Så forsøgte jeg med denne Realtek (der ikke har brugsanvisning med) og med
lydreguleringsudstyret, jeg finder i proceslinien at få noget brugbart ud af
det. Men tværtimod - nu har jeg fået smadret lydindstillingerne komplet.
Baggrundsstøj og ledsagemusik er meget højt, men den tale, jeg vil høre er
mindre end en hvisken.
Jeg har prøvet at stille på equalizeren, men det hjalp ikke.

Jeg har fået pillet ved noget, jeg ikke skulle have rørt. Hvordan får jeg
normale tilstande tilbage?

Der er TV-kort i, og lyden derfra er skadet.

Vælger jeg YouTube, er lyden derfra lige så defekt. Så det er altså ikke
TV-kortet. der erskadet.

Men lægger jeg en CD på, spiller den udmærket, men usædvanligt højt.

Jeg har kastet mig ud i noget, der ikke burde være så svært, Men det er det.
Er der et sæt standardindstillinger, man kan anbefale?

Mvh Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 21-02-08 23:33

> Er der et sæt standardindstillinger, man kan anbefale?
>
> Mvh Jørgen

Jeg har klaret den. Jeg indlæste audiodriveren en gang til, og så var den
der, men
ER DER INGEN, DER KAN FORTÆLLE MIG NOGET OM "REALTEK"?

Jeg savner en manual ell.lgn.

Jørgen