MS Windows
briani 27239
Mærkeligt problem, hjælp
Fra : Sørensen

Dato : 18-02-08 17:58

Er der nogen som kan give et bud på hvorfor min næsten nye computer med
windows vista på ikke kan sende mails, når den har stået tændt i ca 10 min.
Jeg kan sagtens komme på internettet, men skriver jeg en e-mail i outlook
express, så melder den fejl, når den skal sendes. Så genstarter jeg
computeren og mailen kan sendes og alt fungerer som det skal, indtil der går
de ca 10 min, så er det galt igen. Er der nogen som har en forklaring på
dette irriterende problem.

Ib

Fra : Ole C

Dato : 18-02-08 18:05

Sørensen skrev blandt andet:

> [...]
> ca 10 min. Jeg kan sagtens komme på internettet, men skriver jeg en
> e-mail i outlook express, så melder den fejl, når den skal sendes.

Det er nok fordi Outlook Express slet ikke findes i Vista.
Nå, alvor til side: du har nok bedre mulighed for svar i en af
mail-grupperne.

--
vh
Ole C

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-02-08 18:09

Den 18-02-08 17.57 skrev Sørensen følgende:

> [...]
> express, så melder den fejl, når den skal sendes. Så genstarter jeg
> computeren og mailen kan sendes og alt fungerer som det skal, indtil der går

Det lyder specielt (også selvom du nok mener Windows Mail). Prøv i
første omgang at skrive fejlmeddelelsen ned og send den så til os.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Screamer Radio: Hør og optag din yndlingsmusik via radiostationer på

Fra : Sørensen

Dato : 18-02-08 19:54

Den skriver dette her:

Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på
serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i
længere tid. Emne 'Re: Ang. annonce på BilBasen', Konto:
'mailhotel2.bilinfo.dk', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Port: 25,
Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC0F

Fra : Kaj

Dato : 18-02-08 20:12

"Sørensen" <ibib@soerensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 'mailhotel2.bilinfo.dk', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Port: 25,
> Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC0F

Ja nu ved jeg ikke med Vista,men med XP og Outlok Express
er der en box der kan krydses af under indstillinger--forbindelse
der hedder -afbryd forbindelsen efter afsendelse--,
Er det mon sådan en i Vista også?

MVH
Kaj

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 18-02-08 22:06

"Kaj" <kkk@kkkkk> skrev i meddelelsen

> Ja nu ved jeg ikke med Vista,men med XP og Outlok Express
> er der en box der kan krydses af under indstillinger--forbindelse
> der hedder -afbryd forbindelsen efter afsendelse--,
> Er det mon sådan en i Vista også?

Den er der også i Windows Mail på Vista.
Umiddelbart må det være et levn fra dengang man havde telefonmodem og
betalte minuttakst.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-02-08 20:44

Den 18-02-08 19.54 skrev Sørensen følgende:
> Den skriver dette her:
>
> [...] Fejlnummer: 0x800CCC0F

Ok, så ser det ud til at være en fejl i Windows Mail, hvorfor den rette
gruppe er Outlook Express-gruppen.

Microsoft har en række løsningsforslag her:
http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bda%3B813514&x=14&y=10

Jeg ville nok starte med at tjekke, om en firewall kan risikere at
drille (Windows' egen kan normalt ikke drille, det er kun, hvis du har
installeret en fremmed firewall).

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-02-08 20:46

Den 18-02-08 20.44 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> Ok, så ser det ud til at være en fejl i Windows Mail, hvorfor den rette
> gruppe er Outlook Express-gruppen.

Jeg vrøvler. Det var noget, jeg skrev, inden jeg læste Microsofts side.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det

Fra : twinie

Dato : 19-02-08 22:59

> [...]
> 'mailhotel2.bilinfo.dk', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Port: 25,
> Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC0F

Er der ikke noget med at TDC er gået over til asmtp, for at undgå at der
afsendes spam fra deres servere ? Det vil sige at du skal ændre navnet på
den server du bruger til at afsende mail med. Der skulle være en vejledning
her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5701

mvh Jette.