MS Windows
briani 27239
Ur mister klokkeslet - hvad ??
Fra : ulrich

Dato : 17-02-08 13:53

Uret går ud af indstilling tilbage til bundkortets starttid.
Ved opstart meldes om lav batteristand, men i setup - bios - siger
batterivisning
3,376 volt.

Kan jeg gøre noget ved dette problem? - Det er lidt træls, gang på gang at
skulle rette i kalenderen.

Hvis nogen har råd, vil jeg være meget taknemlig.

Palle

Fra : Ole C

Dato : 17-02-08 14:08

ulrich skrev blandt andet:

> Uret går ud af indstilling tilbage til bundkortets starttid.
> Ved opstart meldes om lav batteristand, men i setup - bios - siger
> batterivisning
> 3,376 volt.

BIOS viser muligvis forkert?
Jeg ville da skifte batteriet i første omgang. Det er en ganske ringe
udgift.

--
vh
Ole C

Fra : Peter

Dato : 17-02-08 14:09

"ulrich" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle rette i kalenderen.
>
> Hvis nogen har råd, vil jeg være meget taknemlig.

Pil bundkort batteriet ud, og mål efter hvad spænding det har og skift det,
hvis det er nødvendigt.
Batteriet hedder CR 2032 og koster ca. en ti'er.

PeterB

Fra : Calle.

Dato : 19-02-08 10:56

"ulrich" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> skulle rette i kalenderen.
>
> Hvis nogen har råd, vil jeg være meget taknemlig.

du er sikker på at bios reset jumperen sidder som den skal. Kan jo være den
star til reset, hvilket des så gør hvergang strømmen afbrydes (svarer til
dødt batteri)
--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : ulrich

Dato : 19-02-08 20:09

"Calle." <snyd@mail.ha> wrote in message
> [...]
den
> star til reset, hvilket des så gør hvergang strømmen afbrydes (svarer til

Hej Calle!

Jeg mener jeg anbragte den korrekt ved opsaetning, men vil checke en
ekstra gang.
Tak for interesse,
ulrich