MS Windows
briani 27239
Kan Windows kun installeres X antal gange.~
Fra : Magnus

Dato : 17-02-08 12:14

Fik med min bærbar PC for små 2 år siden en Windows SP + SP2 cd med som jeg
har installeret på den bærbar.

Men som altid når man bruger nettet og downloader og afprøver en masse ting
fra nettet så bliver Windows jo træt til sidst derfor har jeg igennem de ca.
2 år geninstalleret den orginale Win XP cd der fulgte med et antal gange
(husker ikke nøjagtigt tallet)

Nu vil jeg gøre det igen men det kan jeg så ikke. Helt derude i starten af
installationen hvor jeg skal indskrive registreringskoden (den der står i
bunden af PC'en) så siger den noget med at nummeret er opbrugt eller sådan
noget.

Vil det sige jeg har købt Win XP som kun kan bruges et par gange eller hvad.
Jeg troede jeg kunne geninstallere et uendeligt antal gange?

Hvad skal jeg gøre, skal man købe en ny kopi af XP eller hvordan?

Her bruger man en orginal version af XP også skal man alligevel kæmpe med
diverse registreringer og koder. Så kan man sku ligeså godt bruge en
piratkopi når det skal være så besværligt.

/Magnus

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 17-02-08 12:28

On Sun, 17 Feb 2008 12:14:23 +0100, "Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk>
wrote:

> [...]
>diverse registreringer og koder. Så kan man sku ligeså godt bruge en
>piratkopi når det skal være så besværligt.

Følg den opskrift der står på skærmen, når problemet opstår (ring til
Mivrosoft og få et nut registreringsnummer.
Når det er på samme PC, er der ingen problemer.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : _akadut

Dato : 17-02-08 12:30

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bunden af PC'en) så siger den noget med at nummeret er opbrugt eller sådan

Hvis din Windows skriver dette under installationen, så har du en
installations-cd, er er radikalt anderledes end de x millioner
installations-cd',er der i øvrigt findes. Det må være en speciel cd, der kan
skrives på, hvis der er et tælleværk, der holder styr på, hvordan du bruger
din cd.

Fra : Peter Anker

Dato : 17-02-08 12:50

"_akadut" <_akadut@akadut.xx> skrev i meddelelsen

> [...]
> installations-cd',er der i øvrigt findes. Det må være en speciel cd, der
> kan skrives på, hvis der er et tælleværk, der holder styr på, hvordan du

vrøvl

Fra : _akadut

Dato : 17-02-08 13:14

"Peter Anker" <snyd@snyd.snyd> skrev i en meddelelse

> "_akadut" <_akadut@akadut.xx> skrev i meddelelsen

> vrøvl

Så vær venlig at fortælle, hvorledes en installations-cd i starten kan holde
styr på antal anvendelser. Du kan installere den samme skive på så mange
maskiner, du ønsker. At der så er problemer med aktiveringen - måske 21 dage
senere - er en anden historie.

Fra : jama

Dato : 17-02-08 14:38

"_akadut" <_akadut@akadut.xx> skrev i en meddelelse

> [...]
> mange maskiner, du ønsker. At der så er problemer med aktiveringen - måske

Enig.
Mvh.Jama

Fra : JBJ

Dato : 18-02-08 18:01

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i meddelelsen

> "_akadut" <_akadut@akadut.xx> skrev i en meddelelse

> senere - er en anden historie.
> Enig.
> Mvh.Jama

XP går jo ind og checker den version der ligger på maskinen hvis man laver
en rep. inst. det kan så være der er ged i sp2 og det er derfor at den ikke
kan godkende produktnøglen. Det var den forklaring jeg fik fra MS da XP
inst. ikke ville godkende min produktnøgle. Altså XP troede den var født med
SP2 og ville derfor ikke godkende min XP SP1 produktnøgle.

Efter formatering var der intet problem. Jeg har så efterfølgende inst. SP2
igen, og sidste gang jeg lavede en rep. inst. var der intet problem.

JBJ

Fra : Calle.

Dato : 17-02-08 13:27

> [...]
> installations-cd',er der i øvrigt findes. Det må være en speciel cd, der
> kan skrives på, hvis der er et tælleværk, der holder styr på, hvordan du

Microsoft vil jo have man registrerer inden 30 dage, for at kunne bruge
windows, og denne registrering tæller op inde hos dem.

--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : _akadut

Dato : 17-02-08 13:42

"Calle." <snyd@mail.ha> skrev i en meddelelse
> "_akadut" <_akadut@akadut.xx> skrev i meddelelsen

> Microsoft vil jo have man registrerer inden 30 dage, for at kunne bruge
> windows, og denne registrering tæller op inde hos dem.
>
> --
Bemærk, hvad spørgeren skrev.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-02-08 14:45

"Calle." <snyd@mail.ha> skrev :

>Microsoft vil jo have man registrerer inden 30 dage, for at kunne bruge
>windows, og denne registrering tæller op inde hos dem.

Nej, der findes intet MS-produkt, der skal registreres.
--
Kerim

Fra : Calle.

Dato : 19-02-08 10:50

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Nej, der findes intet MS-produkt, der skal registreres.
> --

Nej, de kalder det aktiveres
--
Venlig hilsen
Calle.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-02-08 14:10

_akadut skrev:

> installations-cd',er der i øvrigt findes. Det må være en speciel cd, der kan
> skrives på, hvis der er et tælleværk, der holder styr på, hvordan du bruger
> din cd.

Hvor skarpsindigt.

Og jeg som troede at det var på harddisken den vedligeholdt en
tæller.

PS. Du behøver ikke fortælle mig om formatering og forsvundne
data. Der er områder på en harddisk der ikke berøres af en
formatering.

--
Bertel

Fra : _

Dato : 17-02-08 14:45

> [...]
>
> PS. Du behøver ikke fortælle mig om formatering og forsvundne
> data. Der er områder på en harddisk der ikke berøres af en

Måske sker det vha. et genopladeligt knapbatteri?

Fra : hcma

Dato : 17-02-08 12:47

> [...]
> diverse registreringer og koder. Så kan man sku ligeså godt bruge en
> piratkopi når det skal være så besværligt.

Det er helt normalt - der ligger en lille forklaring her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no1

m v h
hcma

Fra : jama

Dato : 17-02-08 14:40

> [...]
> diverse registreringer og koder. Så kan man sku ligeså godt bruge en
> piratkopi når det skal være så besværligt.

Du skal heller ikke geninstall. derimod kun lave en Rep Med R, så er det kun
en reparation og ikke en ny ren installation. Bortset fra dette så plejer
Windows først, at brokke sig efter 30 dage? Mener Jeg
Mvh.Jama