MS Windows
briani 27239
Ur går forkert Vista !
Fra : Per

Dato : 16-02-08 08:07

Hej NG !

Mit ur i proceslinien går konsekvent ca. 5minutter forkert (for langsomt).

Når jeg ændrer det til rigtig tid, så ændres det ved næste genstart - er det
noget der kan ændres i fx. BIOS ?

Jeg kan sagtens synkronisere med internettid - men som sagt ændres tiden ved
genstart.

Vista Premium Home.

mvh. Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-02-08 09:32

Per skrev:

> Når jeg ændrer det til rigtig tid, så ændres det ved næste genstart - er det
> noget der kan ændres i fx. BIOS ?

Nej. At uret skulle trække fem minutter fra det fastsatte
tidspunkt lyder ret mystisk.

> Jeg kan sagtens synkronisere med internettid - men som sagt ændres tiden ved
> genstart.

Har du prøvet at sætte det fem minutter foran den rigtige tid?

Hvis det taber fem minutter om dagen, så er det sandsynligvis
batteriet der er stået af.

--
Bertel

Fra : kep

Dato : 16-02-08 11:16

> Per skrev:
> Hvis det taber fem minutter om dagen, så er det sandsynligvis
> batteriet der er stået af.

Hej
Hvor længe holder sådan et batteri - er det i brug
når computeren er tændt ?

kep

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-02-08 11:29

kep skrev:

> Hvor længe holder sådan et batteri -

På en af mine oldnordiske og forlængst afdøde pc'er var der en
gang ét der stod af. Ellers har jeg ikke været ude for det. Jeg
har haft seks pc'er.

Jeg har før hørt om enkelte hvis batteri stod af - også relativt
tidligt. Jeg aner ikke hvor lang tids holdbarhed man kan regne
med.

> er det i brug når computeren er tændt ?

På en måde; det bliver ladet op.

--
Bertel

Fra : kep

Dato : 16-02-08 11:35

> [...]
>
> Jeg har før hørt om enkelte hvis batteri stod af - også relativt
> tidligt. Jeg aner ikke hvor lang tids holdbarhed man kan regne

OK, mange tak for svaret.

Fra : ego

Dato : 16-02-08 12:03

> På en af mine oldnordiske og forlængst afdøde pc'er var der en
> gang ét der stod af. Ellers har jeg ikke været ude for det. Jeg
> har haft seks pc'er.

> På en måde; det bliver ladet op.

Ja, det er i brug, og nej , det lades ikke op - det er i moderne maskiner
ikke en akkumulator, men et almideligt lithium batteri.

mvh
kaj

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-02-08 12:05

Bertel Lund Hansen skrev:
> [...]

2-3 år

> På en af mine oldnordiske og forlængst afdøde pc'er var der en
> gang ét der stod af. Ellers har jeg ikke været ude for det. Jeg
> har haft seks pc'er.

Jeg har været ude for det adskillige gange, og man kan komme
ret galt af sted hvis man ikke lige lægger mærke til det.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-02-08 12:07

Bertel Lund Hansen wrote:

> På en måde; det bliver ladet op.

Sikker? Også dem der har et knapbatteri?
Det har min oldsag fra 2002.

mvh
Henning

Fra : Calle.

Dato : 17-02-08 13:22

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg har før hørt om enkelte hvis batteri stod af - også relativt
> tidligt. Jeg aner ikke hvor lang tids holdbarhed man kan regne

er du sikker på det. Mener ikke de er genopladelige.
--
Venlig hilsen
Calle.