MS Windows
briani 27239
Vista og Norton Internet security
Fra : JBJ

Dato : 13-02-08 12:02

Vista Home premium DK + Norton Internet security 2007

I første omgang er jeg kun interesseret i problemer med Norton og Vista:)

Hvilke problemer har I oplevet som er direkte relateret til Norton?

Hvilke problemer forsvandt ved skift af anti virus program?
Blev maskinen hurtigere og fik I mere ram til rådighed, blev der en mærkbar
forskel?

JBJ

Fra : Jan

Dato : 13-02-08 15:46

Jeg har ikke selv brugt Norton, men fler af min brugere har. Jeg er admin på
en skole, der er flere der kommer med deres egen bærbare og vil gå på nettet
via vores netværk. Vi har en Microsoft ISA Firewall, og den er konfigureret
til at verifisere brugerene, så der skal komme en lille dialogbox hvor
brugerene taster brugernavn og password, den spærer Norton for, så det er
ikke særlig heldigt.
Man skal ind i norton og slå internet skjoldet fra, så virker det, men det
er jo ikke særlig heldigt.

Fra : JOB

Dato : 14-02-08 00:48

"JBJ" <SPØRG@MIG.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilke problemer forsvandt ved skift af anti virus program?
> Blev maskinen hurtigere og fik I mere ram til rådighed, blev der en

Hej, jeg har netop afinstalleret Norton IS på min ret nye Vista basic
baserede bærbare - at afinstallere Norton kræver særlig software - efter at
ha' stillet spørgsmål i dk.edb.sikkerhed.virus gruppen, kan jeg forstå at
Norton er noget nær et 'malware' program, der ovenikøbet er hundedyrt at
vedligeholde - jeg har i stedet installeret det gratis Anti Virus Guard
(AVG), som jeg netop tester, og det ser lovende ud...mvh JOB

Fra : JBJ

Dato : 14-02-08 12:47

"JOB" <job@removeimage.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> at vedligeholde - jeg har i stedet installeret det gratis Anti Virus Guard
> (AVG), som jeg netop tester, og det ser lovende ud...mvh JOB

Hej JOB, AVG er fin den beskytter dig dog ikke mod spyware så jeg vil
anbefale at du får fat i "Pakken" hos www.spywarefri.dk Så skal du lige
overveje hvad der skal installeres af pakken d a du bruger Vista. Windows
Defender er ok, men den beskytter dig vist ikke 100%.

JBJ

Fra : JOB

Dato : 14-02-08 20:36

> [...]
> overveje hvad der skal installeres af pakken d a du bruger Vista. Windows
> Defender er ok, men den beskytter dig vist ikke 100%.

Hej JBJ - jeg er opmærksom på denne mangel, og vil følge op på det, Tak! -
Mvh JOB

Fra : John

Dato : 14-02-08 20:49

"JOB" <job@removeimage.dk> skrev i en meddelelse

> Hej JBJ - jeg er opmærksom på denne mangel

Tip:

http://www.majorgeeks.com/Spyware_Terminator_d5242.html

John

Fra : JOB

Dato : 14-02-08 22:35

> Tip:
>
> http://www.majorgeeks.com/Spyware_Terminator_d5242.html
>
> John

Hej John, tak! - Programmet er dowloadet og installeret på den bærbare og
kørt - ser interessant ud...det fandt et par 'Invalid Startup Items', 6
tracking cookies, samt en trojan: Trojan.Agent.bux.1, der lå i en dll fil i
c:\Progran Files\Panda Security\NanoScan\Engine\psnflg.dll - denne folder er
vel knyttet til mine online av scanninger - Jeg var lidt usikker på hvad jeg
kunne slette, men valgte at rydde ud i de fundne mistænkeligheder, da intet
så farligt ud at slette...det håber jeg er det rigtige...Mvh JOB

Fra : JBJ

Dato : 15-02-08 14:49

> [...]
> på hvad jeg kunne slette, men valgte at rydde ud i de fundne
> mistænkeligheder, da intet så farligt ud at slette...det håber jeg er det

Jeg har sjovt nok også været ude for at finde trojanere i panda's mappe

JBJ

Fra : John

Dato : 15-02-08 15:17

"JOB" <job@removeimage.dk> skrev i en meddelelse

> Hej John, tak!

Velbekomme!

> [...]
> valgte at rydde ud i de fundne mistænkeligheder, da intet så farligt ud at
> slette...det håber jeg er det rigtige...Mvh JOB

Brug karantæne-funktionen, hvis der er mistanke om falske positiver.

Programmet er også ret nyt for mig, men da det får ganske pæn omtale på
mange download-sites, måtte jeg jo prøve det :)

Også jeg oplevede trojaner alarm. Storm-codec var synderen, som jeg så
kylede ud og erstattede med:
http://www.majorgeeks.com/Vista_Codec_Package_d5326.html

John

Fra : JBJ

Dato : 16-02-08 14:58

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> [...]
> mange download-sites, måtte jeg jo prøve det :)
>
> Også jeg oplevede trojaner alarm. Storm-codec var synderen, som jeg så

Hej John du behøver slet ikke at installere alle de codec's du kan bare
downloade VLC eller GOMplayer de har indbygget codec's og skulle det være
der er et som GOMplayer ikke har så finder den et open source på nettet som
du så kan downloade. Men den kan stort set afspille alt.
Den har desuden en mulighed for at booste lyden hvis man sidder ved en
maskine hvor lyden er lav - f.eks. en bærbar med dårligt lydkort/højtalere.

Eneste grund til at downloade alle de codec's er til WMP fordi den aldrig
kan finde ud af at hente de rigtige codec's.

JBJ