MS Windows
briani 27239
Viste - CPU brug
Fra : Mort1s1

Dato : 09-02-08 17:04

Er det normalt, at der er et CPU-brug på pc'en på 50 - 60% selv om den ikke
"laver andet" end viser CPU-bruget i forbindelse med joblisten (Grafen
ligner et "bjerglandskab" som fylder den midterste trediedel af vinduet ,
Hvis jeg åbner f.eks. Word, stiger forbruget til ca. 65% for en kort
periode, og falder så til ro på 50 - 60% igen, men - hvis jeg starter Win IE
7, bliver CPU-forbruget med det samme 100% og holder sig derefter på et højt
niveau.
Der bruges 990 MB hukommelse (af 2 GB) .
Bruger Vista Premium - min CPU er en Intel Core 2
Er den nogen, som kan fortælle om det er normalt og - hvis ikke - hvad gør
jeg så. -
Årsagen til mit spørgsmål er, at min PC pludselig har fået meget lange
reaktionstider. Jeg har naturligvis testet for virus og spyware.

Mort1s1

Fra : Per

Dato : 09-02-08 17:38

Mort1s1 wrote:
> [...]
> Årsagen til mit spørgsmål er, at min PC pludselig har fået meget lange
> reaktionstider. Jeg har naturligvis testet for virus og spyware.

Nej det er ikke normalt !

Den bør ligge på højst 2-3 % - med mindre du du fx- har
antispywareprogrammer der kører realtime protection, så kan den godt peake
lidt højere i korte perioder.
Du kan selv i joblisten se hvad det er der bruger ressourser.

Hvis du trykker på cpu i joblisten under fanebladet processer - så den
sorterer efter ressourseforbrug, er det lidt nemmere at se hvad det er der
tynger din maskine.

Hvilket program/mer er der bruger så meget CPU kraft ?

Ellers kan jeg anbefale dig at kigge på www.spywarefri.dk og deres forum.

Der kan du sende en logfil ind fra et program der hedder hijack-this (findes
også på hjemmesiden) - den kan de ananysere og hjælpe dig med hvad problemet
kan være.

mvh. Per

Fra : Mort1s1

Dato : 10-02-08 17:59

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Der kan du sende en logfil ind fra et program der hedder hijack-this
> (findes også på hjemmesiden) - den kan de ananysere og hjælpe dig med hvad

Hvis jeg har forstået det ret, så er disse processer de mest
reressoursekrævende, når pc'en iøvrigt ikke arbejder med noget - siger det
noget ?

dwm.exe 56.500 KB
iexplore.exe 33.500 KB
OUTLOOK:EXE 20.800 KB
explore.exe 20.200 KB
sidebar.exe 10.676 KB
VINWORD.EXE 7.024 KB
WinMail.exe 5.772 KB
Nip.exe 4.020 KB (Norman antivirus)
Taskmgr.exe 3.212 KB

Mvh
Mort1s1

Fra : Per

Dato : 10-02-08 18:28

Mort1s1 wrote:
> [...]
>

> Hvis jeg har forstået det ret, så er disse processer de mest
> reressoursekrævende, når pc'en iøvrigt ikke arbejder med noget -

Du skal se på tallene under processer og så CPU - der står % tallene (det
kan højest være 99).

Det er dem der er interessante - der kan du se hvor meget og hvilke
programmer der belaster CPU - de tal du har oplyst står under hukommelse -
altså hvor meget ram de sluger.

mvh. Per

Fra : Mort1s1

Dato : 10-02-08 19:08

> [...]
>
> Det er dem der er interessante - der kan du se hvor meget og hvilke
> programmer der belaster CPU - de tal du har oplyst står under hukommelse -

Mystisk - her er der kun nogle få ting, som bruger CPU kraft

taskmgr.exe 03 til 06
dwm.exe 02 - 03
perfmon..exe 01 - 03

Ellers ikke noget ! ?

Mort1s1

Fra : Per

Dato : 10-02-08 19:33

Mort1s1 wrote:
> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Mystisk - her er der kun nogle få ting, som bruger CPU kraft

> [...]

Ja - det er mystisk for de tal lagt sammen skulle gerne give dit totale CPU
forbrug.

De tal du oplyser lyder helt normale.

Der burde være et program, der æder væsentlig meget mere, når dit CPU ligger
på 40% og op.

Det kunne godt lyde som om du har noget snavs på maskinen.

Prøv evt. at scanne med denne her gode antispywarescanner
http://www.superantispyware.com/

mvh. Per

Fra : Richard Thune

Dato : 11-02-08 09:06

> Mystisk - her er der kun nogle få ting, som bruger CPU kraft
>
> taskmgr.exe 03 til 06
> dwm.exe 02 - 03
> perfmon..exe 01 - 03
>
> Ellers ikke noget ! ?
>
> Mort1s1
Prøv igen og tryk så på knappen "vis processer fra alle brugere"
RT

Fra : Per

Dato : 09-02-08 17:40

Mort1s1 wrote:
>.
> Der bruges 990 MB hukommelse (af 2 GB) .

Det er til gengæld helt normalt ramforbrug......

mvh. Per