DNS NAT Loopback
Fra : Kasper Lund

Dato : 04-03-08 08:12

Hej med jer.

Jeg har en lille hjemmeside som jeg hoster på min egen webserver.
Denne webserver vil jeg gerne kunne tilgå via mit registrerede domænenavn
når jeg sidder på mit LAN, men det kræver at jeg laver et såkaldt DNS NAT
Loopback setup i min sonicwall TZ 170.

Jeg har fulgt guiden fra dette link: http://www.sonicwall.com/downloads/
SOS2e_Configuring_DNS_NAT_Loopback.pdf (Bemærk det er en pdf fil) men kan
ikke få det til at spille.

Sonicwallen kører med "enhanced OS" og det skulle være muligt at få det
til at virke, men jeg gør et eller andet forkert.

Er der nogen der kan komme med et hint til hvordan man sætter det op,
eller kan man klare det på en anden måde?

Mvh.

Kasper

Fra : Jens

Dato : 04-03-08 08:25

"Kasper Lund" <kasper@fakeusenet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er der nogen der kan komme med et hint til hvordan man sætter det op,
> eller kan man klare det på en anden måde?

Hvis du viser os konfigurationen, så vil det måske være muligt...

Jens

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-03-08 09:10

On 04 Mar 2008 07:11:42 GMT, Kasper Lund <kasper@fakeusenet.dk> wrote:

> [...]
>når jeg sidder på mit LAN, men det kræver at jeg laver et såkaldt DNS NAT

Kan du ikke bare lægge domænenavnet i hosts filen på den relevante
lokale maskine ?

<mlr>