WIFI accespoint som *DHCP
Fra : Jan

Dato : 02-03-08 21:24

hej

Vi har et lille netværk uden DHCP i routeren, men jeg har 2 stk WIFI
accesspoints som kan fungere som DHCP på LANet.

Spørgsmålet er så skal jeg sætte dem begge op som DHCP med hver deres skope,
eller skal jeg bare bruge en. Vil PCerene blive forvirede med 2.

Jan Damkjær

www.jandamkjaer.dk
www.damkjaergalleri.dk

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 02-03-08 21:29

Jan skrev:
> hej
>
> Spørgsmålet er så skal jeg sætte dem begge op som DHCP med hver deres
> skope, eller skal jeg bare bruge en. Vil PCerene blive forvirede med 2.

Ja hvis dit net ikke er ret stort, eller der ellers er andre grunde til
du vil have 2, så er en enkelt da at foretrække.
Men det kræver nok du beskriver dit netværk lidt nærmere.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk

For mail, ret til dansk TLD