WAN IP
Fra : Lene Larsen

Dato : 02-03-08 18:50

Hej

Er der ikke en her der kender et fif, hvor man i Dos Prompten (cmd) kan
finde WAN
IP addressen når man er bag en NAT router.

Evt. en server hvor man med en dos kommando kan fås sin WAN IP oplyst. eller
på anden måde.. i dos.

Hilsen
Lene.

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-08 20:14

"Lene Larsen" <Lene.M.L@forum.dk> skrev :

>Evt. en server hvor man med en dos kommando kan fås sin WAN IP oplyst. eller
>på anden måde.. i dos.

Hvis du er bag en router der kører NAT er WAN adressen den samme som
på eventuelle WINdåser
--
Jan_stevns

Fra : Harald

Dato : 02-03-08 20:23

<jan_stevns> skrev i en meddelelse

> Hvis du er bag en router der kører NAT er WAN adressen den samme som
> på eventuelle WINdåser

Så du mener altså at hvis man har 3 WINdåser på sin router med hver deres IP
så har man også 3 WAN adresser?

/H

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-08 20:27

"Harald" <noname@nomail.dk> skrev :

>Så du mener altså at hvis man har 3 WINdåser på sin router med hver deres IP
>så har man også 3 WAN adresser?

nej - prøv at læse mit svar igen :)
--
Jan_stevns

Fra : Harald

Dato : 02-03-08 20:31

> nej - prøv at læse mit svar igen :)

Nu har jeg læst dit svar 5 gange og syntes stadig at det er noget vrøvl

/H

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-08 20:41

"Harald" <noname@nomail.dk> skrev :

>Nu har jeg læst dit svar 5 gange og syntes stadig at det er noget vrøvl

tjaeh .... kobergh's.

--
Jan_stevns

Fra : Jan

Dato : 02-03-08 20:48

> Så du mener altså at hvis man har 3 WINdåser på sin router med hver deres
> IP så har man også 3 WAN adresser?

På indersiden af en router har alle maskiner hver deres, men på ydersiden
bruger de som regel kun en.
Man kan self. godt råde over flere offentlige ip adresser og tildele dem til
bestemte inderside adresser. Men det er ikke nårmalen på private adsl
forbindelser eksempelvis.
Det er noget man som oftest gør ved firmaer der af en eller anden grund skal
bruge flere offentlige adresser.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-03-08 20:28

On Sun, 2 Mar 2008 18:50:27 +0100, "Lene Larsen" <Lene.M.L@forum.dk>
wrote:

> Er der ikke en her der kender et fif, hvor man i Dos Prompten (cmd) kan
> finde WAN IP addressen når man er bag en NAT router.

Der var i tidernes morgen et CMDNET.EXE program, der kunne klare den
lille opgave. Det må vel stadig ligger derude på nettet
et-eller-andet-sted...

Ellers kan en google søgning på "WAN IP CMD DISCOVER" eller lignende
nok hjælpe dig på vej til en løsning...

<mlr>

Fra : Harald

Dato : 02-03-08 20:29

"Lene Larsen" <Lene.M.L@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> IP addressen når man er bag en NAT router.
>
> Evt. en server hvor man med en dos kommando kan fås sin WAN IP oplyst.

Der findes sikkert en masse små programmer på nettet der kan vise WAN
adressen, prøv at google lidt, men hvis du ikke kan finde nogen og ingen
andre har løsningen så kan jeg da hurtig lave et lille program du kan kalde
i DOS som viser din WAN IP.

/H

Fra : Sune

Dato : 02-03-08 20:30

wrote:

>Evt. en server hvor man med en dos kommando kan fås sin WAN IP oplyst. eller
>på anden måde.. i dos.

At slå op på myip.dk er ikke godt nok?

Mvh
Sune

Fra : Max

Dato : 02-03-08 20:46

Hej Sune

> At slå op på myip.dk er ikke godt nok?

Det viser ihvertfald ens WAN IP.

--
Mvh Max

Fra : Jens G

Dato : 02-03-08 21:09

On Sun, 2 Mar 2008 20:45:46 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Sune

>Det viser ihvertfald ens WAN IP.

I DOS?

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Max

Dato : 02-03-08 22:54

Hej Jens

> I DOS?

Nej, jeg beklager.

--
Mvh Max

Fra : Michal

Dato : 03-03-08 06:47

On Sun, 02 Mar 2008 21:09:08 +0100, Jens wrote:

> I DOS?

Tjaeh, man kal vel altid:

telnet myip.dk 80
GET / HTTP/1.0

Og så bare læse det :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : fix

Dato : 02-03-08 23:19

"Sune" <april2007@tdcadslw.dk> skrev i en meddelelse

> At slå op på myip.dk er ikke godt nok?

kun hvis du eks. installerer lynx

http://www.fdisk.com/doslynx/lynxport.htm

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-03-08 21:30

wrote:

> Er der ikke en her der kender et fif, hvor man i Dos Prompten (cmd) kan
> finde WAN IP addressen når man er bag en NAT router.

Hvis du har wget installeret, kan du bruge:
wget http://ip.ter.dk -nv -O- | grep "Source IP"

-A

Fra : Bjarne Holm Lorenzen

Dato : 02-03-08 21:08

Hej

Kør en traceroute (tracert www.etellerandetdomain.dk) hvis du sidder i
samme net som den router/GW der har WAN IPen vil IP adressen som er
nr. 2 på listen være din WAN IP

/Bjarne

Fra : Hans

Dato : 02-03-08 22:45

Bjarne Holm Lorenzen wrote:
> Hej
>
> Kør en traceroute (tracert www.etellerandetdomain.dk) hvis du sidder i
> samme net som den router/GW der har WAN IPen vil IP adressen som er
> nr. 2 på listen være din WAN IP

Nope - Det første hop på en traceroute hos mig er min gateway, så den holder
ikke:

Tracing route to comx.dk [87.72.215.214]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 87.72.92.130
2 1 ms <1 ms <1 ms ge2-6.core01a.albertslund.cxnet.dk
[82.211.227.193]
3 <1 ms <1 ms <1 ms ve4008.core02.albl.net.cxnet.dk
[87.72.98.114]
4 <1 ms <1 ms <1 ms tunnel4.lanfw.cxnet.dk [87.72.215.214]

Trace complete.

Hans

Fra : fix

Dato : 02-03-08 23:25

> [...]
> 2 1 ms <1 ms <1 ms ge2-6.core01a.albertslund.cxnet.dk
> [82.211.227.193]

> 3 <1 ms <1 ms <1 ms ve4008.core02.albl.net.cxnet.dk

i mit tilfælde er det altid den 3'

finn

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 02-03-08 23:24

[jag@jag ~]$ wget http://ip.ter.dk -nv -O- | grep "Source IP"
23:22:47 URL:http://ip.ter.dk/ [3181] -> "-" [1]

[jag@jag ~]$ wget http://ip.ter.dk -nv -O- 2>/dev/null | grep "Source IP"
[jag@jag ~]$

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 02-03-08 23:27

On Sun, 02 Mar 2008 21:30:25 +0100
Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Hvis du har wget installeret, kan du bruge:
> wget http://ip.ter.dk -nv -O- | grep "Source IP"

jeg plejer at bruge

w3m -dump http://www.myip.dk | head -n 3 | tail -n 1 | awk '{print $NF}'

lynx|links kan også, men lynx skal have head -n 4 i stedet for head -n 3

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-03-08 00:47

wrote:

> [...]
>IP addressen når man er bag en NAT router.
>
>Evt. en server hvor man med en dos kommando kan fås sin WAN IP oplyst. eller
Det er ikke muligt direkte fra en PC at se WAN adressen i DOS, der er
ikke standard værktøjer til dette.

Nogle routere har måske muligheden for at fortælle om WAN adresse vha.
leverandørspecifikke programmer.

De løsninger der er beskrevet i tråden som virker, bygger alle på at
en server et sted på internettet laver en tracert mod dig (kan fra dit
synspunkt kaldes en reverse tracert) og udfra dette svar udledes
(kvalificeret gæt) din WAN adresse.
Altså en slags 2 trins raket, du sender en forespørgelse til en
server, serveren laver en test tilbage mod dig og retunerer svaret af
testen til dig.

/Hans

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-03-08 07:23

On Mon, 03 Mar 2008 00:46:52 +0100, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> en server et sted på internettet laver en tracert mod dig (kan fra dit
> synspunkt kaldes en reverse tracert) og udfra dette svar udledes

Det har du misforstået. Serveren kan se source-adressen direkte i
forespørgslen, så det er hverken nødvendigt at traceroute'e eller at
gætte.

-A

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-03-08 02:17

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
> server et sted på internettet laver en tracert mod dig (kan fra dit
> synspunkt kaldes en reverse tracert) og udfra dette svar udledes

Det er mere banalt. Websiden kan se din IP adresse.

--
Jesper Lund

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 03-03-08 10:51

wrote:

> [...]
>IP addressen når man er bag en NAT router.
>
>Evt. en server hvor man med en dos kommando kan fås sin WAN IP oplyst. eller

Hvis din router kan håndtere DynDNS, så opret en (gratis) account hos
http://www.dyndns.com/

Sæt så routerens DynDNS-funktion op mod det hostname, du har valgt i
din account.

Nu kan du fra kommando-prompten blot ping'e ovennævnte hostname for at
få oplyst den til enhver tid gældende WAN-IP-adresse.
--
Venlig hilsen fra
Gert