ftp upload gennem router fejler
Fra : Sikkert_mig

Dato : 02-03-08 07:47

Hej

Jeg har store problemer med min D-Link Dir-615.
Kan ikke få ftp upload til at virke igennem denne router.
Når jeg går direkte på kabelmodem, virker det!

Jeg kan få connect til hjemmeside server, og få listet indhold. Men
jeg kan ikke åbne en mappe fra serveren, så går det dumt.
Jeg kan ikke uploade, der bliver uploadet en mappe eller fil, så
stopper det.
Får besked om at der max kan være 4 samtidige forbindelser, og bliver
så smidt af.
Har prøvet at sætte ftp program til ikke at køre flere samtidige
forbindelser.
Programmer skulle bruge port 21, og den skulle da være tilgængelig..

Nogen gode idéer til opsætning af Dir-615?
Havde tidligere en D-Link DI-604, og der var ingen problemer.

Med venlig hilsen
Johnny

Fra : Hans

Dato : 02-03-08 18:06

Sikkert_mig wrote:

> Nogen gode idéer til opsætning af Dir-615?
> Havde tidligere en D-Link DI-604, og der var ingen problemer.

Se under Advanced > Firewall, om der skulle mangle et flueben under FTP i
ALG settings nederst på siden.

Hans

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-03-08 23:00

Sikkert_mig wrote:

> Jeg har store problemer med min D-Link Dir-615. Kan ikke få ftp upload
> til at virke igennem denne router. Når jeg går direkte på kabelmodem,
> virker det!

I stedet for at åbne porte i routeren, kan du overveje passiv FTP. Der er
en option for det i de fleste nyere FTP programmer. Ellers prøv
FileZilla, hvis du bruger Windows. Passiv FTP skal dog også være
understøttet af serveren i den anden ende.

--
Jesper Lund

Fra : Sikkert_mig

Dato : 03-03-08 13:29

On 2 Mar., 23:00, Jesper Lund <use...@jesperlund.com> wrote:

> [...]
> FileZilla, hvis du bruger Windows. Passiv FTP skal dog også være
> understøttet af serveren i den anden ende.

Jeg havde prøvet FileZilla i stedet for det jeg ellers brugte Crystal
ftp.
I FileZilla fandt jeg den der Passive ftp.
Det ser ud som om det virker. TAK.

Fra : Sikkert_mig

Dato : 03-03-08 13:36

On 2 Mar., 18:06, "Hans" <nos...@kvik.org.invalid> wrote:

> Se under Advanced > Firewall, om der skulle mangle et flueben under FTP i
> ALG settings nederst på siden.
>
> Hans

Kunne ikke lige finde en lignende setting, men det næste svar med
passiv ftp virker for mig. Men tak for svaret.