Netværks-båndbredde-test?
Fra : Ukendt

Dato : 02-03-08 15:23

Hej NG.

Jeg leder efter et program, der kan vise mig, hvilken båndbredde jeg kan
opnå, mellem 2 servere, på et gigabit LAN...

Tanken var at måle "fra netkort til netkort", således at harddiskene
ikke satte begrænsningen...

Pt. kan jeg nemlig "kun" overføre 31 MB/sek mellem serverne, som begge
kører RAID10, hvilket jeg ikke synes er overvældende.
Derfor ville det være rart, at få testet netværket lidt. :)

Nogen som har et forslag?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-03-08 16:09

Se fx på iperf og ttcp.

-A

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-08 16:41

Tak for det. Det vil jeg lige se på. :D

Fra : Jesper Krogh

Dato : 02-03-08 16:53

I dk.edb.netvaerk, skrev Jacob Fich:
> [...]
> kører RAID10, hvilket jeg ikke synes er overvældende.
> Derfor ville det være rart, at få testet netværket lidt. :)

kør noget iozone og se hvad dine diske reelt kan levere.. 31 MB/sek er
ikke specielt godt, men nu skriver du ikke hvad hardware du har under og
det kan godt være den reele skrivehastighed på din disk du ser der.

Prøv evt at benchmarke ved at læse fra /dev/zero på den ene og skrive
til /dev/null på den anden.

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk