sende til en printer via IP adr.
Fra : Anders og Lotte

Dato : 29-02-08 20:13

Hej er ny herinde, men har et spørgsmål:

jeg sidder på min bærbare pc et sted, og vil sende hjem til ens printer som
er opkoblet til en router med egen IP adr.
eks. sende et word dokument. Hvordan gør man det, jeg er ikke sån en nørd
til at opsætte pc...!! men forsøger at stille spørgsmålet på forhånd tak.
hilsen Anders

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-03-08 09:00

Anders og Lotte wrote:

> eks. sende et word dokument. Hvordan gør man det, jeg er ikke sån en nørd

Det afhænger af de netværksprotokoller som printeren understøtter. Det
er også en god idé hvis printeren er beskyttet med et password, således
at andre ikke kan brænde alt dit papir af i din printer.

Min egen printer har en ftp-server, men samtidig sidder den bag en
router hvor der ikke er forwarded porte til printeren. Skal man
alligevel skrive ud på min printer fra et remote site kræver det at man
har shell-account på den server der står bag routeren og på den måde
skaber sin forbindelse. Denne forbindelse benytter sig af ssh og scp.

Jesper Poulsen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-03-08 10:05

"Anders og Lotte" <lotteoganders@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at opsætte pc...!! men forsøger at stille spørgsmålet på forhånd tak.

Hvis du skal sende direkte til printeren, så er en VPN router nok nemmeste
løsning, og så en VPN client på pc'en. Så kan det laves så det i praksis
virker som om du sidder bagved routeren som du gør når du er hjemme. Kan dog
ikke udelukke at du får brug for en nørd til at sætte det op for dig :)

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-03-08 12:07

Sune Storgaard wrote:

> Kan dog ikke udelukke at du får brug for en nørd til at sætte
> det op for dig :)

Ja, print til PDF mens man er ude i byen lyder som en nemmere løsning.

--
Jesper Lund