Printer og harddisk på netværk
Fra : Z

Dato : 27-02-08 05:07

Hej gruppe.

Jeg ønsker en printer samt en ekstern og en intern harddisk koblet på
mit trådløse netværk.

Printeren har USB- og paralleludgange. Jeg går ud fra jeg skal have
fat i en printserver, f.eks. denne: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393806
eller de mange lignende i samme prisklasse.

Den eksterne harddisk har USB og Firewire, den interne disk kan jeg
købe en ekstern boks til.

Jeg kan dog ikke umiddelbart finde nogen konvertere som kan sætte
harddiskene til min trådløse router. Er det blot mig som leder det
forkerte sted? Findes der mon én boks som både kan sætte printer og
harddiske på netværket? Jeg har nok kabler på gulvet i forvejen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-02-08 14:07

Z wrote:

> Printeren har USB- og paralleludgange. Jeg går ud fra jeg skal have
> fat i en printserver, f.eks. denne: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393806
> eller de mange lignende i samme prisklasse.

Der er mere fremtid i sådan en her:

Printerporte er et uddøende koncept.

Jesper Poulsen

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 27-02-08 14:16

On Wed, 27 Feb 2008 04:06:45 -0800 (PST), Z <pzfrederiksen@gmail.com>
wrote:
> [...]
>købe en ekstern boks til.
>... Findes der mon én boks som både kan sætte printer og
Mon ikke denne enhed (eller lignende) dækker dit behov?
http://www.synology.com/enu/products/USBStation/index.php

>Jeg har nok kabler på gulvet i forvejen
Hvis du vil koble den til et trådløst net så bruger du en
Ethernet bridge, f.eks. denne
http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?LinkID=2823&ID=45826

Erik Helmer Nielsen

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 27-02-08 14:37

On Wed, 27 Feb 2008 14:16:10 +0100, Erik Helmer Nielsen
<ehelmer@boerne.invalid> wrote:
>Mon ikke denne enhed (eller lignende) dækker dit behov?
>http://www.synology.com/enu/products/USBStation/index.php

Måske er det snarere denne, noget dyrere, enhed du behøver
http://www.synology.com/enu/products/DS106/index.php

Fra : Svend

Dato : 27-02-08 14:57

Erik Helmer Nielsen wrote:

> Måske er det snarere denne, noget dyrere, enhed du behøver
> http://www.synology.com/enu/products/DS106/index.php

Ja præcis, så er alle 3 enheder på nettet.

Spørgsmålet er om den interne disk er ata eller sata.

--
Svend

Fra : Z

Dato : 28-02-08 16:43

> Ja præcis, så er alle 3 enheder på nettet.
>
> Spørgsmålet er om den interne disk er ata eller sata.

Jeg takker for svarene. Det ser dog ud til at være lidt dyrere og mere
kompliceret end hvad jeg umiddelbart havde regnet med.

Fra : fix

Dato : 01-03-08 17:02

"Z" <pzfrederiksen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg takker for svarene. Det ser dog ud til at være lidt dyrere og mere
kompliceret end hvad jeg umiddelbart havde regnet med.

Hvis vi kun jvf. spørgsmålet, taler om 1 pc, er der vel absolut ingen god
grund til at have devices på et netværk???

usbtilslutning, og enhederne forbundet via en usb-strømskinne er det
billigste i både etablering og forbrug!

finn