Hvad er egentlig Netværk?
Fra : Jørgen

Dato : 27-02-08 12:13

Er et netværk et system, hvor jeg kobler mine to PC'er sammen, så jeg kan
styre dem begge to fra den ene?

Jeg har koblet mine to maskiner (begge med Win xP) via en router (Linksys)
til mit bredbåndsnet. Den ene med kabel, den anden trådløst. Den står i
kælderen. Sælgeren fortalte, at Windows har en eller anden indbygget
funktion, hvormed jeg kan lave et netværk med disse to maskiner.

Har han ret? Er det muligt?

Jeg kunne tænke mig at kunne flytte filer rundt imellem de to maskiner.
Bliver den ene Master og den anden Slave, eller bliver de ligeværdige?

Hvordan gør jeg det?
Mvh Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-08 15:37

http://www.pcsupport.dk/support/Netverk.html

Prøv evt at google dig lidt frem til dine spørgsmål.

/Jacob

Fra : Gyffe [4640]

Dato : 02-03-08 22:34

Installer UltraVNC på begge maskiner.
Så kører det som en leg.

http://prdownloads.sourceforge.net/ultravnc/UltraVNC-102-Setup.exe?download

Hvis du installerer både server og viewer på begge maskiner, så kan du
fjernstyre begge veje.

Mvh.
Gyffe