4 skal dele netværk for begynder
Fra : Bjarne

Dato : 27-02-08 12:12

Hej jeg er lige flyttet og har fået TDC internet 4096/256, det er begyndt at
drille (har kørt rimligt
i 3 måneder) men så købte vi en Bærbar med Vista så startede bøvlet.

Vi her 4 PC'er som skal kunne køre på nettet samtidigt.
2 stationære med XP, netværk via kabel
1 bærbar med XP , trådløs
1 bærbar med Vista , trådløs

Jeg har en D-Link DES 1005D swits og en Dlink trådløs accespoint med 5 kabel
tilslutninger
Jeg har testet hastigheden på internet forbindelsen og den er ok.

Følgende problemmer desværre,
1. Bærbar med Vista kan ikke komme på nettet trådløst, via kabel kan den
godt
2. bærbar med Vista tilsluttet med kabel "tapper al energien ud af
netværket, så ingen af de andre kan arbejde (de er meget langsomme på
nettet) hvis vi logger af med vista maskinen kører de bedre igen.
3. Hvis 2 eller 3 (uden Vista maskinen) er logget på påvirker de hinandens
internet hastighed utroligt meget.

Hvad pokker kan der være galt ?
Jeg overvejer at købe en ny boks router/swits/accespoint eller hvad den nu
skal hedde, hvilken en kan
løse mit problem ? (gerne med et par ekstra porte hvis vi for gæster og
skal lege)
Skal jeg have ekstra IP adresser hos TDC ?

Håber der er en af jer der er kloge og kan hjælpe mig.
Mvh Bjarne

Fra : Leo Jørgensen

Dato : 28-02-08 22:54

som sådan skal du have 4 ip adresser for at kunne gå online med alle
maskiner på en gang, men du kan jo også vælge at få dig en router,
hvor du så har mulighed for at styre div. adgange, ikke adgang, og
lignenden, og så nøjes med de 2 standart IP adresser som du allerede er
tildelt.

Jeg har selv en WRT54GL(router, wifi, switch i en kasser) med 3-parts
firmware fra DD-WRT
Her er der rig mulighed for at styre forskellige ting.

kig evt. på www.dd-wrt.com

Fra : Provsten

Dato : 01-03-08 16:23

On 27 Feb., 12:12, "Bjarne" <bb...@mail.dk> wrote:
> [...]
> skal lege)
> Skal jeg have ekstra IP adresser hos TDC ?

Har du opdateret router/switch/ap med de nyeste drivers?

Har læst flere steder på nettet, at folk har haft problemer med Vista
men efter en opdatering køre det fint igen.

Provsten