lan til wan til lan
Fra : S. Hansen

Dato : 25-02-08 15:21

Jeg har nogle maskiner som tildeles en fast LAN ip adresse. (ikke
pc'er) Maskinerne kan kun tildeles en LAN ip adresse de acceptere ikke
wan adresser.

Er det muligt at sætte en router op til at omadressere en wan adresse
til en lan adresse.

Dvs. at hvis der kommer et kald til en specifik WAN adresse konvertere
routeren kaldet til en specifik LAN adresse. Samtidig skal den
konvertere et opkald fra en bestemmet LAN adresse til en specifik WAN
adresse.

Således at de to maskiner kan snakke sammen over nettet selvom de kun
er beregnet til at fungere i et LAN netværk.

Hvis ja, hvordan gøres dette så, og evt hvor kan jeg finde yderlig
information om dette.

Steen

Fra : Jens

Dato : 25-02-08 15:44

"S. Hansen" <skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> er beregnet til at fungere i et LAN netværk.
>
> Hvis ja, hvordan gøres dette så, og evt hvor kan jeg finde yderlig

Det lyder som du skal have etableret en VPN tunnel ?

Jens

Fra : S. Hansen

Dato : 25-02-08 16:01

On Mon, 25 Feb 2008 15:44:24 +0100, "Jens"
<jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote:

>"S. Hansen" <skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

>Det lyder som du skal have etableret en VPN tunnel ?
>
> Jens

Hvis det kan løse ovenstående problem så ja

Kan du evt give mig et link til yderlig forklaring og opsætning af
dette

Steen

Fra : S. Hansen

Dato : 25-02-08 16:27

> [...]

>"S. Hansen" <skidt_fjern_dette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

>Det lyder som du skal have etableret en VPN tunnel ?

Eller kan du anbefale en router hvor dette er nemt at sætte op.

Steen

Fra : Jens

Dato : 26-02-08 09:02

> On Mon, 25 Feb 2008 15:44:24 +0100, "Jens"
>
> Eller kan du anbefale en router hvor dette er nemt at sætte op.

Hvis man ikke kender principperne bag routening af IP-pakker, LAN/WAN IP
osv. så er VPN ikke nemt at sætte op.

Men kig efter produkter der understøtter LAN til LAN VPN. Jeg kan f.eks.
nævne:

Linksys, ZyXEL, Watchguard, Cisco osv.

Jens