Netværksprinter vil ikke printe
Fra : Tim Bregning

Dato : 25-02-08 10:53

Hej Gruppe

Jeg arbejder i et mindre firma med 2 afdelinger. I hovedafdelingen har vi
Domain-controlleren og i filialen har vi en Authencication-server som også
har en kopi af AD.

Netværket er del op i 2 - et lukket for medarbejdere og et begrænset for
kursister.

Den lokale server er i forvejen printserver for en netværksprinter der
sidder på ip 192.165.16.218 - det fungerer perfekt.

Jeg har forsøgt at installere endnu en printer efter samme princip, men den
vil ikke printe:

Printer installeret på server - og delt
Netværksstik aktiveret i krydsfelt - OK
Printer konfigureret med IP 192.165.16.219 - Subnet 255.255.255.000 -
gateway 192.165.16.1

Fik mistanke om at testsiden blev sendt i Letter og rettede det til A4 -
hjalp heller ikke.

Jeg kan godt pinge adressen, men printeren reagerer ikke på udskrift af
testside.

Hvad er det jeg mangler at gøre?

Hilsen fra

Tim

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 26-02-08 09:02

Tim Bregning wrote :

> [...]
> 192.165.16.1
> Jeg kan godt pinge adressen, men printeren reagerer ikke på udskrift af

Hvis det ikke er en GDI-printer:
....har den sandsynligvis sin egen hjemmeside - kan du se den i en
browser?
....Prøv i en kommandoprompt at skrive "telnet 192.165.16.219 9100" og
tryk enter. Dette åbner et telnet-vindue - skriv et eller andet tekst,
og afslut med Ctrl-L, og luk vinduet. Skriver printeren noget ud?

Det kan også være en adresskonflikt med en anden enhed - præv at slukke
printeren, og se om du stadig kan pinge adressen.

--

/klaus

Hold din (udbyders) mailserver fri for spam;
krypter din email-adresse til højre for "@".