Switch
Fra : Provsten

Dato : 24-02-08 12:00

Hej

Jeg har et lille netværk med 2 server, 2 pc og en squeezebox. Jeg har
brug for en ny switch og har tænkt på en 8 ports.

2 spørgsmål:
1) Hvilken en vil være bedst til dette formål?
2) Jeg har læst mig til det bedst at købe en uden blæser, da den skal
være i lejligheden og det ellers vil larme for meget. Har kigget meget
på nettet, men kan simpelthen ikke finde info om hvilke switch der har
og hvilke der ikke har. Har i nogen steder hvor man kan læse om dette?

Jeg har tænkt på noget D-link, Linksys eller... Hvad synes i?

Hilsen
Provsten

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 24-02-08 22:31

Provsten wrote:
> [...]
> og hvilke der ikke har. Har i nogen steder hvor man kan læse om dette?
>
> Jeg har tænkt på noget D-link, Linksys eller... Hvad synes i?

Grundlæggende er der stort set ingen forskel på switche til hjemmebrug.
Så jeg vil anbefale dig at kigge på strømforbruget og en af de bedre i
den retning, er denne 3Com:
Den bruger kun 4,9W !!!

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Tonni Madsen

Dato : 25-02-08 22:03

Jeg har lige købt en D-link DGS 1008D
Den står opgivet til 11,6W men det er ved max belastning af alle porte, den
lukker ned for dem der ikke bruges (det påstår de da, ved ikke om det
passer, og om det er noget som alle switche gør...)
Det er en 10/100/1000 Mbit, hvis du ikke har behov for det er den sikkert
for dyr, men jeg syntes nu den var de 304,- vejr jeg gav for den...

Mvh Tonni Madsen

Fra : N/A

Dato : 02-03-08 08:43

Fra : N/A

Dato : 02-03-08 08:43

Fra : Provsten

Dato : 01-03-08 10:41

Tak for jeres indput...

Jeg har selv overvejet HP Procurve 1400, da HP switch skulle være
rigtig gode.

Nu da Jesper bragte strømforbruget på banen har jeg kigget lidt på det
(for det havde jeg ikke tænkt på):

3Com Gigabit Switch 8 ports: 6,5 watt (iflg deres produktblad og ikke
edbpriser.dk)
D-link DGS 1008D: 11,6 watt
HP Procurve 1400: 18 watt

Jeg er lidt miljøbevist, så 3com er absolut den fortrukne på det
område, men jeg kender ikke navnet og ved ikke hvrodan deres produkter
er. Er der nogle som har erfaringer med 3com switch?

Provsten

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-03-08 19:47

Provsten wrote:

> Jeg er lidt miljøbevist, så 3com er absolut den fortrukne på det
> område, men jeg kender ikke navnet og ved ikke hvrodan deres produkter
> er. Er der nogle som har erfaringer med 3com switch?

Det eneste som ikke er helt fint ved 3com er deres website, den er ikke
særligt god til at formidle, hvad det er tingene kan og kan bruges til, de -
få - 3com produkter, jeg kender synes jeg godt om og det har et
administrations-interface som er langt mere overskueligt end f. eks.
linksys' - i det omfang de er administrerbare.

> Provsten

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Provsten

Dato : 01-03-08 16:14

On 1 Mar., 19:47, "Peter Larsen" <digi...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> administrations-interface som er langt mere overskueligt end f. eks.
> linksys' - i det omfang de er administrerbare.

Hvor vigtigt er det egentlig de er administrerbare, når det drejer sig
om et lille hjemmenetværk? Hvilke features få man, for switch med
managed koster generelt noget mere end dem uden?

Provsten

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 02-03-08 08:43

Provsten wrote:

> Hvor vigtigt er det egentlig de er administrerbare, når det drejer sig
> om et lille hjemmenetværk? Hvilke features få man, for switch med
> managed koster generelt noget mere end dem uden?

Jeg skal ikke afvise at der er nogen som ønsker at kunne styre deres
hjemmeswitche, men jeg må tilstå at jeg har meget svært ved at få øje på
behovet
99,9% af alle hjemmebrugere behøver blot en dum plug-and-play switch.
Og at 3Com's hjemmeside er noget rod, betyder heller ikke noget når det
er en simpel switch....

Fra : N/A

Dato : 02-03-08 19:24

Fra : N/A

Dato : 02-03-08 08:43

Fra : Provsten

Dato : 02-03-08 03:36

On 2 Mar., 08:42, Jesper Hartoft <ne...@hartoftUD.net> wrote:

> [...]
> 99,9% af alle hjemmebrugere behøver blot en dum plug-and-play switch.
> Og at 3Com's hjemmeside er noget rod, betyder heller ikke noget når det

Jeg er tæt på at vælge en 3com switch.

Kigger lidt på edbpriser og fandt:

3com OfficeConnect Gigabit Switch 8

3com Gigabit Switch 8

hvor der ca. er 100,- kr forskel.

Hvad er forskellen på disse 2? Jeg har kun kunnet læse mig til at der
3 års garanti på OfficeConnect mod 2 år på den anden. Er det den
eneste forskel?

Provsten

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 02-03-08 19:24

Provsten wrote:

> [...]
>
> Hvad er forskellen på disse 2? Jeg har kun kunnet læse mig til at der
> 3 års garanti på OfficeConnect mod 2 år på den anden. Er det den

Jeg mener kun at det er ikke-OfficeConnect modellen der har lavt
strømforbrug, det er også en væsentlig nyere model.

Fra : N/A

Dato : 02-03-08 22:54

Fra : Provsten

Dato : 02-03-08 12:21

On 2 Mar., 19:24, Jesper Hartoft <ne...@hartoftUD.net> wrote:

> Jeg mener kun at det er ikke-OfficeConnect modellen der har lavt
> strømforbrug, det er også en væsentlig nyere model.

Tak for dine svar, Jesper.

På 3com hjemmeside bruger OfficeConnect 7,7 VA (watt), så det kan man
vel staidg kalde lavt forbrug?

Iflg. edbpriser er OfficeConnect kommet på sitet i marts 2007, mens
hjemmemodellen er kommet på i december 2006. Så forskellen i alderen
er ikke så stor, synes jeg. Det vigtigst er nu om den fungere godt og
er lydløs.

Provsten

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 02-03-08 22:54

Provsten wrote:

> Tak for dine svar, Jesper.
>
> På 3com hjemmeside bruger OfficeConnect 7,7 VA (watt), så det kan man
> vel staidg kalde lavt forbrug?

Enig.

> [...]
> hjemmemodellen er kommet på i december 2006. Så forskellen i alderen
> er ikke så stor, synes jeg. Det vigtigst er nu om den fungere godt og

OK. Erkender at det var en formodning fra min side ;)
Kiggede lige lidt nærmere på 3Com's hjemmeside og ud over den fysiske
udformning, har jeg yderst svært ved at finde nogen forskelle.
Begge er uden blæser og derved lydløse, dog har OfficeConnect den fordel
at den kan stables med andre 3Com modeller i samme serie.

Fra : Provsten

Dato : 04-03-08 15:07

On 2 Mar., 22:54, Jesper Hartoft <ne...@hartoftUD.net> wrote:
> [...]
> Begge er uden blæser og derved lydløse, dog har OfficeConnect den fordel
> at den kan stables med andre 3Com modeller i samme serie.

Valget faldt på 3com OfficeConnect Gigabit 8 ports. Jeg takker for
jeres indlæg og information.

Hentet den i dag og satte det til. Virkede fra første sekund.

Provsten