Hvad for en router skal man vælge?
Fra : JBJ

Dato : 20-02-08 17:57

Det skal være en der er let at sætte op, med udførlig engelsk manual hvor
div. settings står beskrevet. Der må ikke være al for mange dikkedarer,
basic set skal den være simpel.

Den skal dog have firewall, gerne en som kan slåes fra.

Skal understøtte uPnP fuldt ud.

Det skal ikke være en Wi-Fi router.

Den skal bruges til at dele en internet forbindelse mellem 2 pc'ere med XP
SP2 Pro, og det er det.

Jeg har kigget på disse :

http://www.edimax.com/en/produce_detail.php?pd_id=242&pl1_id=3&pl2_id=18

http://www.edimax.com/en/produce_detail.php?pd_id=58&pl1_id=3&pl2_id=18

http://www.cnet.com.tw/product/cnig914.htm

http://www.dlink.com/products/resource.asp?pid=452&rid=1733&sec=1

http://www-ph.linksys.com/servlet/Satellite?blobcol=urldata&blobheadername1=Content-Type&blobheadername2=Content-Disposition&blobheadervalue1=application%2Fpdf&blobheadervalue2=inline%3B+filename%3Dbefsr41v3_uk_ds.pdf&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1130840368128&ssbinary=true&lid=9919027262B02

Den fra Linksýs har jeg lidt erfaring med og hos mig var der problemer med
at dele filer gennem Yahoo og msn messenger. Jeg gik igennem 4 router med
forskelig firmware uden at problemet blev løst samt 16 timer med en
supporter fra Linksys som endte med at hjælpe mig med at opsætte en apache
server istedet. Problemet blev aldrig løst. Jeg har skiftet til en Cayon
wi-fi router og der er intet problem.

Hvad bruger I og hvilken af de ovenstående ville I købe? Jeg hører gerne om
hvad man bør holde sig fra og hvad der er godt:)

Findes der evt. en router hvor man kan tildele max. hastighed pr. pc, noget
ala netlimiter, sådan at den en pc ikke kaprer al båndbredde? Isåfal
hvilken?

På forhånd tak:)

JBJ
Ps. det er ikke til mig selv men til en veninde, på filippinerne, som ikke
er så teknisk minded.

Fra : Jens G

Dato : 20-02-08 20:00

On Wed, 20 Feb 2008 17:57:21 +0100, "JBJ" <SPØRG@MIG.dk> wrote:

>Findes der evt. en router hvor man kan tildele max. hastighed pr. pc, noget
>ala netlimiter, sådan at den en pc ikke kaprer al båndbredde? Isåfal
>hvilken?

Til det kan du bruge en Linksys WRT54GL med f.eks. Tomato firmware og
et script der kan fordele båndbredden. Du kan jo bare slå wireless
fra.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : JBJ

Dato : 25-02-08 12:22

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> Til det kan du bruge en Linksys WRT54GL med f.eks. Tomato firmware og
> et script der kan fordele båndbredden. Du kan jo bare slå wireless
> [...]

Er det noget du har set i brug?

JBJ

Fra : Jens G

Dato : 25-02-08 17:35

On Mon, 25 Feb 2008 12:22:22 +0100, "JBJ" <SPØRG@MIG.dk> wrote:

>Er det noget du har set i brug?

Jeg bruger det selv til 2 PC'er og en VOIP adapter.

Scriptet er lavet med en scriptgenerator, som er meget let at bruge.

Scriptgeneratoren kan hentes her:
http://openlinksys.info/firmware/przydatne/generator.zip
og de scripts den laver kan bruges i flere af de alternative firmwares
der findes til WRT54GL og beslægtede routere.

Fra : JBJ

Dato : 25-02-08 18:54

> [...]
> og de scripts den laver kan bruges i flere af de alternative firmwares
> der findes til WRT54GL og beslægtede routere.

Lyder godt:) Tak for svaret:)

JBJ