Trådløs AP repeater med switch?
Fra : John

Dato : 20-02-08 15:51

Jeg har en Netgear WAG102 AP stående på kontoret. Inde i stuen har jeg en
anden enhed, som jeg gerne vil have koblet til nettet men jeg er ikke meget
for den lange ledning ud igennem døre og gang m.v. - jeg vil ikke til at
lave hul i lejlighedens mure.

Kan man ikke få en trådløs AP med indbygget switch således, at jeg kan sætte
mine kablede enheder til denne?
Samtidigt kunne det jo være genialt, hvis den kunne fungere som repeater, så
signalet blev endnu bedre i stuen?

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 20-02-08 16:45

On Wed, 20 Feb 2008 15:51:18 +0100, "John" <John@REM.gmail.com> wrote:
> [...]
>for den lange ledning ud igennem døre og gang m.v. - jeg vil ikke til at
Hvorfor kan den ikke køre på dit trådløse net?
Hvis enheden kun har Ethernet tilslutning, så tilslutter du den med en
trådløs Ethernet bridge.

Erik Helmer Nielsen

Fra : John

Dato : 20-02-08 17:16

> Hvorfor kan den ikke køre på dit trådløse net?

Fordi den ikke har trådløs?

> Hvis enheden kun har Ethernet tilslutning, så tilslutter du den med en
> trådløs Ethernet bridge.

Jeg kan ikke lige finde nogen NetGear? (for at holde det i samme stil)
http://netgear.com/Products.aspx?for=All

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-02-08 17:26

"John" <John@REM.gmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> Samtidigt kunne det jo være genialt, hvis den kunne fungere som
> repeater, så signalet blev endnu bedre i stuen?

Hvis du følger med i dk.edb.netvaerk.traadloest, vil du kunne se at en
router som kan køre DD-WRT firmware kan. Evt. WRT54GL.

--
Bjarke Andersen